Carnie 4 life - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Thomas Groenendaal - WaarBenJij.nu Carnie 4 life - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Thomas Groenendaal - WaarBenJij.nu

Carnie 4 life

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thomas

31 Maart 2009 | Australië, Newcastle

Oke dan aapjes. Hier ben ik weer. Heb sinds vorige week maandag een vrije dag! Heb in een week tijd 80 uur gewerkt. Bikkel die ik ben. Het is echt onwijs cool jongens! Beetje helpen met dingen sjouwen en tenten bouwen. Ik heb deze job dus via max gekregen waarmee ik samen in het vliegtuig naar australie zat. De eerst 3 dagen hielp ik nog mee met alles bouwen en dan van donderdag tm zondag was de kermis zelf. Echt een giga happening hier. Het werd gehouden op een groot terrein met ook nog een soort paardenren gebeuren ernaast waar shows met paarden werden opgevoerd. Maar ook toyota v6 hilux ute shows. En elke avond hadden we vuurwerk. De hele show moest ik tickets verkopen voor een of ander stom spelletje dat je een kut knuffel kon winnen. Nou ik was daar blijkbaar dus best goed in want ik heb duizenden dollars omzet gemaakt in een paar dagen. Die max deed dat dus ook ergens anders op het terrein. En onze bazin die had een van ons een sixpack bier beloofd aan degene die het meest omzet. Dat krijgen we vandaag dus te horen. Max heeft een aantal filmpjes gemaakt van de kermis en mijn verkoopskills en als hij thuis is maakt hij een mooie compilatie ervan zodat jullie zien hoe het er allemaal aan toe ging. Oh ja voor de geinstresseerde, ik heb ook nog 4 telefoonnummers gescoord op de kermis, haha. Voor de rest zijn er veel duitse backpackers die ook mee werken. Luie flikkers zijn het. Altijd als we duitsers aan het werk zien noemen we het "german labour". Dat houd in dat ze iets met zn 2en doen wat je makkelijk alleen kan doen, dat soort ongein. En natuurlijk werken er ook "echte" carnie ozzies. Compleet met verrot gebit en een vocabulair van fuck, shit, cunt etcetera. Niet echt intelligent volk dus, maar wel lachen. Ja vandaag dus vrije dag, me volgende zal wel weer over een week zijn ofzo. Maar verdien dus wel lekker veel poen. Ik ga denk ik nog 2 weken met de carnies meereizen en daarna wil ik een super-deluxe zeiltrip doen in de whitsundays en een 4x4 self drive op fraser island. Echt google daar maar even op, paradijsje op aarde. Nou ik ga weer even door het stadje slenteren met me gespierde en gebronsde lichaam. Cya vrienden en vriendinnen, kennissen en familieleden!

  • 31 Maart 2009 - 07:44

    Mary:

    muahah 4 telefoonnummers gescoord , jij krijgt het druk :P vet nice man dat je zoveel verdient, in tegenstelling tot je geldloosheid voorheen. Heb jij nou die sixpack gewonnen uiteindelijk?? ;)
    Tering dat Fraser Island is inderdaad niet mis. Beeldresultaten Google liegen er niet om, daar ga je dus heen/langs? Fakking nice. Je doet het goed :P Ik lees hieruit: geen mogelijkheid tot snel retourtje naar Purmerend!

    Veel liefs

  • 31 Maart 2009 - 10:08

    Sangaby:

    wauw mate,
    I'm proud of ya!

  • 31 Maart 2009 - 12:09

    Els:

    tjee, thomas, dat klinkt allemaal weer behoorlijk ondernemend.
    hier gaat alles rustig zijn gangetje, hoewel je natuurlijk wel moet weten dat k3 uit elkaar is en nick en simon bijna dood waren.
    enerverende dagen hier hoor.
    het weer wordt wel beter, al voorspellingen voor 18 graden (eerst zien, dan geloven).
    kom je echt al over zo'n 5 weken thuis? dat kan niet hoor, je kamer is nog niet klaar en we beginnen eindelijk te wennen aan onze rust Wink.
    cu, dikke zoenen van els.

  • 31 Maart 2009 - 12:41

    Lonka:

    hey piemohl :D
    fijn dat t weer bergopwaards gaat daaro, ook al was ik stiekem een beetje blij te lezen dat je je ging vervelend
    en OH MIJN GOD ik wil ook naar fraser island
    t is tering mooi!
    je gaat toch geen zeemeermin aan de haak slaan he? met dat 'ahum' gespierde en gebronsde lichaam van je???
    zo ja... neem r maar mee ;)
    staat vast leuk in je kamer...
    zo niet dan dumpen we r bij ted hahaha
    liefs, Ylo

  • 31 Maart 2009 - 17:07

    Els:

    uhh thomas,
    ik heb fotoruimte gekocht, nu wil ik ook waar voor mijn geld.
    nieuwe foto's dus graag. ik wil wel eens zien hoe bruin en gespierd jij rondloopt daar.

  • 31 Maart 2009 - 21:56

    EUR:

    Gespierd? Dus niet alleen macho meer... Maar muskulierte machoman? Nice, kijken of je wat klappen terug kan verkopen :-P
    5 weken? Zolang het maar voor je verjaardag is, want ik eis wel een vet feestje waar je weer gaat kotsen en shit :-P
    IK HEB MEEGEDAAN AAN EEN JODELWEDSTRIJD... en verloren, Ted en Jonny gingen er met de hoofdprijs vandoor: Een 1000-piece puzzel. Leipshitauwwww...

  • 01 April 2009 - 03:30

    Frank:

    @ UR:Een jodelwedstrijd-je bent wel diep gezakt!

  • 01 April 2009 - 10:49

    UR:

    In m'n glas, that is..

  • 05 April 2009 - 19:49

    Joeri:

    Je mist wel de lente hier! :)

  • 06 April 2009 - 05:31

    Thomas:

    Lente? Hier is het de hele week boven de 22 graden. Beat that!

  • 06 April 2009 - 09:14

    Urr:

    Oorlogsmusea, jij als jezus in het zand, 's werelds grootste halfpipe, kermissen... Pff.. Dat hebben wij hier ook hoor.. Enzo..
    Alleen is Terschelling niet zo mooi als dat eiland dat je gaat omploegen.

  • 07 April 2009 - 04:03

    Thomas:

    Zo daar ben ik weer eventjes. Ik heb mijn vluchten onlangs gewijzigd. Dus ik kom niet terug op mijn verjaardag. Maar ik zeg lekker niet precies wanneer ik terug kom, das nog een verrassing. Leuk he? Morgen weer werken na 3 vrije dagen, het leven zijt zo hard.

  • 07 April 2009 - 05:25

    Frank:

    Je hebt groot gelijk-worden je vrienden-vooral UR-nog jaloerser.
    6 mei nemen we wel een biertje/borrel op je 19e verjaardag.
    PS vooral de Minke haai vond ik leuk! Mooie foto's. Groeten, Frank

  • 07 April 2009 - 07:11

    Minke:

    Hihi het was eigenlijk een minke walvis(A) Dat is een heel elegant mooi sexy beestje;) Dat zie je natuurlijk ook allang op het plaatje;)

    Volgens mij mist hij thuis wel, die molen staat wel verdacht vaak op de foto!!!

    Die uitzichtjes!! Mooi man, echt gaaf. Ur, we kunnen als nog eventjes op visite gaan?

    Pfff waarom zeg je niet wanneer je terug komt, ik heb wel tijd nodig om m'n spandoek op tijd te maken he!!

    Maar lieve Thomas?? Komt er ook nog een foto van een aboriginals en een didegridoe :D:D

    luv en een dikke knuffel!!

    Mis jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee(K) Minke

  • 07 April 2009 - 10:47

    Ur:

    "Ik kom niet op m'n verjaardag terug, maar zeg ook niet wanneer!"

    Wedden dat die lolbroek de humor heeft om niet OP z'n verjaardag terug te komen, maar eind deze maand doodleuk thuis komt en Els 'm op de bank vind... In z'n onderbroek...?

  • 08 April 2009 - 11:15

    Mary:

    ik zie inderdaad op je foto's een goed gebruind goudkleurig knapperige thomas. je moet die oven maar weer eens uit ;)
    trouwens wel retegave foto's het ziet er weer erg mooi uit.
    jammer hoor dat je niet thuiskomt met je verjaardag. ik ga er maar gewoon vanuit dat je langer blijft ;)
    heel veel plezier ofc!
    xx

  • 09 April 2009 - 20:36

    Sangaby:

    Vrolijk Pasen!

    ps. detective Ali V. weet wanneer jij thuiskomt.

  • 10 April 2009 - 06:19

    Frank:

    Hij komt helemaal niet thuis-uit betrouwbare bron vernomen dat ie een Australische vriendin heeft met wie hij op dat eiland van die wedstrijd gaat passen.

  • 10 April 2009 - 07:32

    Joeri:

    Dat heeft ie uitstekend geflikt dan. :)

  • 11 April 2009 - 21:04

    R-w1n:

    Mag Ali V zijn informatie verkopen, wil hij contact opnemen op 0650956275

    Viele dankeHEIL!

  • 12 April 2009 - 08:10

    Els:

    nee alex, je zegt niks hoor. je bent onomkoopbaar! erwin, je zal nog een lange adem moeten hebben hoor!
    maar eind juli is zeker weer in nederland.
    nou, dan ga ik nu zijn reisverzekering maar ff verlengen.

  • 12 April 2009 - 11:24

    Sangaby:

    en dan te bedenken dat ik al een verjaardagskadootje voor hem gekocht had.

  • 12 April 2009 - 14:43

    Frank:

    We gaan een pooltje opzetten-iedereen legt 5 euro in-wie de aankomstdatum raadt, krijgt de pot. Els,Myrthe, Frank en Alexander mogen niet meedoen want zij weten de datum.Bij gelijke datum geldt de aankomsttijd op Schiphol.

  • 12 April 2009 - 14:43

    Frank:

    Inleggen kan cash bij Els of Myrthe.

  • 12 April 2009 - 14:58

    Frank:

    Inleggen kan cash bij Els of Myrthe.

  • 12 April 2009 - 18:49

    Roshella:

    Oeeeh vet tof!
    wanneer kom je eigelijk terug? Of ben je van plan daar te wonen haha.

    "Nou ik ga weer even door het stadje slenteren met me gespierde en gebronsde lichaam." hahahahha, nee ik lach je niet uit (A)
    nog veel plezier daar!

    xxxx

  • 13 April 2009 - 16:57

    Lonka:

    @ roshella:
    je moet toch echt ff alles lezen hoor...
    dat scheelt je weer typen, het is namelijk voor ons niet duidelijk wanneer ie er weer is :O

    @ thomo:
    satis, teras, zon, peukie, en een biertje, met je vrienden naast je...
    klinkt dat niet verlijdelijkerderder???

    en ik wil een leuk verjaardagsfeest van je!! ik kan nog steeds niets ruiken dus dat is handig voor jou ;)
    vorig jaar was het iedergeval heel gezellig (en lachwekkend)

    veel plezier, die laatste weken/maanden
    mis je :O
    liefs(K)

  • 14 April 2009 - 18:21

    Els:

    hoe zat het eigenlijk met die weddenschap over wanneer thomas thuis kwam? had er ook iemand gegokt dat het later dan 6 mei zou worden? want dan heeft niemand gewonnen! hij komt sowieso later dan 6 mei thuis. ik begon er net aan te wennen dat hij bijna thuis zou zijn en nu dit weer!
    nou ja, hij heeft het erg naar zijn zin, gelukkig. en tja, purmerend trekt dus nog steeds niet. dat zegt ook wel wat over ons allemaal, of niet?

  • 14 April 2009 - 19:33

    Sangaby:

    tsjaa... weet niet of het iets over ons zegt. Het is gewoon erg fijn om op reis te zijn, met de dag leven, vrijheid, geen gezeur over creditcrisis (of wel, maar dan kun je er tenminste iets aan doen door op de kermis te gaan werken). Misschien is er ook sprake van besmetting met het reisvirus. Wie zal het zeggen.

  • 14 April 2009 - 21:22

    Frank:

    Er kan 5 euro ingezet worden op de aankomstdatum van Thomas op Schiphol.Vermeld ook de aankomsttijd voor het geval er 2 mensen op dezelfde datum gokken.Geld inleveren bij Els of Myrthe.
    Gaby, Ali V, Myrthe en Frank zijn uitgesloten van deelname.

  • 15 April 2009 - 10:11

    Ted:

    HOER
    KOM
    TERUG

    ik wed op 11juni

  • 15 April 2009 - 18:52

    Frank:

    Thomas(m) kan geen hoer(v) maar wel een pooier(m)zijn!?

  • 17 April 2009 - 06:32

    Lonka:

    ik snap niet wat de lol er van is om het geheim te houden, dat is toch onnodig?
    en onhandig, nu kunnen wij namelijk geen (niet voor thomas bedoelt hoor) verjaardagsfeesten houden, wetende of thomas aanwezig zou zijn.
    k wil graag weten of ie al thuis is voordat ik op vakantie ga
    ik wil graag weten offie er met sonisphere is (waar hij zijn kaartje al voor heeft gekocht voor 21juni)
    als hij dan nog niet thuis is, hoef ik geen moeite te doen en kan ik zijn kaartje overnemen.
    genoeg redenen dus om gewoon te zeggen waneer die stomme aap weer thuis komt
    liefs

  • 17 April 2009 - 14:57

    Frank:

    Beste Ilonka: Thomas is zelf begonnen met de geheimzinnigheid over zijn terugkomst. Maar ik kan je geruststellen:hij is op tijd terug voor Sonisphere! Wanneer je jarig bent weet ik niet.Groetjes, Frank.

  • 18 April 2009 - 07:02

    Thomas P Groenendaal:

    Jongens en meisjes. Ik wil even melden dat ik nu dus met de kermis op het strand zit. Hierbij mijn ochtendritueel. Elke ochtend word ik wakker om 8.30 omdat mijn fijne collega's dan de generator aanzetten die pal naast mijn tent staat. 8.45 kruip ik uit mijn schulp om 2 broodjes met nutella te eten. Daarna waggel ik naar het strand wat 2 minuutjes lopen is en ondertussen alle andere carnies een zeer plesante morgen wens. 9.00 thomas op het strand, het water is even wennen eerst want het is best frisjes maar daarna heerlijk. Lekker koppeltje duiken in de golven en een beetje bodyboarden met me eigen body! 9.30 helaas weer terug en beginnen met werken. Hekken met die kut knuffels ophangen, game containers openen, collega's verrot schelden, bakkie pleur nuttigen. En dan begint het ellelange wachten totdat de dag weer voorbij is na zo'n 12 uur. Gedag zeggen tegen de oh zo liefdevolle collega's en het tentje in strompelen. Zo nu weten jullie ook een beetje hoe het leven van een carnie eruit ziet. Nu zit ik trouwens lekker 2 nachtjes in een hostel want ik heb weekend. En wat helemaal mooi is, ik had een gesprekje met me bazin gehad. En zij betaalt, mwuwhahah. Genieten geblazen dus.

  • 18 April 2009 - 19:13

    Ali V:

    Kijk je wel uit, als de baas betaalt....

    En heb je la suikerspin gegeten?

  • 20 April 2009 - 10:58

    Ted.:

    Geachte Frank.
    je bent zo naief. tuurlijk kan een hoer ook mannelijk zijn. Deuce Biggalo, de film?

    ooit in alkmaar op de wallen geweest?
    homo, wallen?

    afin.

    Tom, beter zeg je wanneer je terug komt, anders beuken we je zodra je terug komt.

    was je verder van plan naar sonisphere ta gaan?
    het feit dat de crediet crisis mij heeft getroffen ben ik zelf niet in staat te gaan. ook zijn op die dag mijn ouders zoveel jaar getrouwd..

    maja.. ik zie je binne kort wel weer als je onverwacht in je onderbroek op de bank zit met je hand in je broek helicopter zit te zingen..

    kusjehouvanjebatsen

  • 20 April 2009 - 15:02

    Lonka:

    @ frank,
    bedankt voor je reactie maar ilonka is met een Y

    @ thomo
    jij krijgt een pak slaag als je thuis komt

  • 20 April 2009 - 15:17

    Frank:

    @ Ylonka-Thomas vindt een pak slaag lekker;bovendien mijn kind wordt NIET geslagen.
    @ Ted: Ik ben van een andere generatie, sorry.

  • 20 April 2009 - 21:12

    UR:

    @Frenk: Je zoon heeft al een aantal keer klappen gevangen... Ja, sorry.. Moet ie maar niet zo kut doen tegen me.

    @Ted: Deuce Biggalo... Wat een kankerfilms.. :-P

    @Ylonka: Sowieso, omdat ie veel te lang weg is geweest. Volgende keer gaan we gewoon z'n reis laten ontsporen, want dit is natuurlijk 3x niks..

  • 24 April 2009 - 14:35

    Frank:

    Nogmaals voor € 25,-- geef ik een tip over de aankomstdatum van TPG.

  • 24 April 2009 - 14:37

    Frank:

    @ Ted:heb je de € 5,-- al aan Els betaald? (voor het gokken op de aankomstdatum van jullie grote kangeroevriend)

  • 24 April 2009 - 15:34

    Minke:

    Thomas, komt er nog is een nieuw berichtje:(

    XX

  • 24 April 2009 - 16:31

    RuuddB:

    Hoi Thomas,
    Ik heb vandaag jouw webadres van Gaby ontvangen. (Ja ik ben de vader van J.) Wat ontzettend leuk om te lezen hoe het met je gaat. Als ik dit eerder had geweten dan had ik alles gevolgd en er ook op gereageerd. Maar dat doe ik nu dus. Wat ontzettend goed van je om zo'n reis te maken. Helemaal top. Nog heel veel plezier gewenst tot je thuiskomst (hou dat lekker geheim joh)en ik blijf je nu volgen!

    Groet,
    Ruud.

  • 24 April 2009 - 19:31

    Els:

    hee ruud, leuk om van je te horen. groetjes.

  • 25 April 2009 - 06:28

    RuuddB:

    Ha, Els,
    Dank voor je bericht. Ik vind het echt heel leuk om te lezen wat Thomas meemaakt. En ik herken er zoveel in omdat ik het zelf ook heb gedaan (backpacken). Zijn ervaringen in dit jaar bepalen de rest van zijn leven. Dit maakt hem zo veel sterker. Ik wil graag zijn ervaringen horen als hij terug is. Ik neem hem wel mee naar J.in G. Praten we daar bij, als hij dat ook leuk vindt (zomaar een idee).

    Hey Thomas, zo wordt er weer tussen je volgers over je hoofd heen gesproken. Enjoy every moment mate. And never forget that the Aussies are nothing more than just a spot on the world chart. There's so much more to explore! But this experience is yours, and yours alone, nobody can take that from you. Enjoy the moment to the full, hope to see you when you're back in the lowlands! Love to hear your stories. CY back in the lowlands!

    Ruud.

  • 28 April 2009 - 11:00

    Thomas P Groenendaal:

    Boeren en buitenlui! Hoe gaat ie ermee? Nou mijn weekendje vrij na het werk was dus mooi ruk. Ik moet zeggen het hostel was hartstikke top, een of ander oud gebouw. Erg ruim opgezet, veel hout en als je de trap op liep kraakte ie. Erg romantisch. Waarom het nou zo ruk was, REGEN. Godvergeten regen. Reis je duizenden kilometers om dat regenachtige kouwe landje te ontkomen, krijg je die ellende op je dak. Ben die zondag met een treinspotter uit mijn hostel gaan (je raad het al)juist ja. Treinspotten. Het was het zogenaamde steamfest. Allemaal ouwe stoomlocs scheuren voorbij op het spoor. Het hoofdfestival was nog allemaal meer stoom machines maar daar waren we uiteindelijk niet heen gegaan. Wel hadden we de grand finale gezien, wat een race was tussen een stoom loc, een gewone trein en een dubbeldekker vliegtuig de zogenaamde tigermoth. Ik heb de foto's en filmpjes voor de liefhebbers, komt later. Nou na dat wilde weekend zou ik weer beginnen met werken. NOT. Omdat het zulk klote weer was heeft mijn baas de show afgeblazen en gingen we maandag al afbreken ipv donderdag. Dus daardoor wat dagen geld gemist. Shit. Nou ja de rest van die week sliep ik met een andere backpacker, ossi, een gozer uit finland in een ZEECONTAINER. Ja je leest het goed. Tommie heeft van 5 sterren hotels tot de voorbank van een auto en dan nu dus een zeecontainer de nacht doorgebracht. Maar me baas was wel zo vriendelijk om ons een auto in bruikleen te geven, hoe vet is dat. Afgelopen zaterdag vliegtuig naar brisbane genomen en volgende dag busje komt zo gepakt naar hervey bay. Vandaag mijn briefing gehad voor mijn trip naar fraser island. Ik zit met 9 andere backpackers in een troopie. De toyota troop carrier. We hebben voor ruim 200 dollar voer gekocht en ik heb met een jongen een krat pils gekocht (een krat is hier een kartonnen doos btw) en goon (dat is een doos van 4L wijn). Dan denken jullie, wijn?! Wat een mietje die thomas. Maar het is goedkoop (10 dollar) en er zit alcohol in. Morgen begint dus alle ellende. Haha. Lekker scheuren op het grootste zand eiland van de wereld. Het staat zelfs op de lijst van erfgoeden. Is dat niet wauw? Dat is 3 dagen en 2 nachten en we slapen in een tentje op het strand. Helaas onder de 10 man maar 2 meiden. DAMN. Dat word knokken. Maandag ga ik dan naar airlie beach om de dag daarna te beginnen met mijn 3 dagen en 3 nachten whitsundays zeiltrip op het schip de solway lass. Een van origine nederlandse 2 master. Dus ik vier mijn verjaardag op een exotische plek aan de andere kant van de wereld met 40 andere mensen. Beat that ;) En om alle ongerusten gerust te stellen. Ik ben voor sonisphere terug en ik verlaat 9 juni australie om nog even in singapore rond te hangen. Aufwiederschnitzel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Newcastle

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2009

Verhaaltje over, reisje klaar

27 Mei 2009

Beetje verveling

14 Mei 2009

Avontuur in Cairns

28 April 2009

East Coast Tripjes

31 Maart 2009

Carnie 4 life
Thomas

Actief sinds 16 Aug. 2008
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 19423

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 31 December 2016

Travel the world and more

18 November 2008 - 18 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: