East Coast Tripjes - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Thomas Groenendaal - WaarBenJij.nu East Coast Tripjes - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Thomas Groenendaal - WaarBenJij.nu

East Coast Tripjes

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thomas

28 April 2009 | Australië, Hervey Bay

Boeren en buitenlui! Hoe gaat ie ermee? Nou mijn weekendje vrij na het werk was dus mooi ruk. Ik moet zeggen het hostel was hartstikke top, een of ander oud gebouw. Erg ruim opgezet, veel hout en als je de trap op liep kraakte ie. Erg romantisch. Waarom het nou zo ruk was, REGEN. Godvergeten regen. Reis je duizenden kilometers om dat regenachtige kouwe landje te ontkomen, krijg je die ellende op je dak. Ben die zondag met een treinspotter uit mijn hostel gaan (je raad het al)juist ja. Treinspotten. Het was het zogenaamde steamfest. Allemaal ouwe stoomlocs scheuren voorbij op het spoor. Het hoofdfestival was nog allemaal meer stoom machines maar daar waren we uiteindelijk niet heen gegaan. Wel hadden we de grand finale gezien, wat een race was tussen een stoom loc, een gewone trein en een dubbeldekker vliegtuig de zogenaamde tigermoth. Ik heb de foto's en filmpjes voor de liefhebbers, komt later. Nou na dat wilde weekend zou ik weer beginnen met werken. NOT. Omdat het zulk klote weer was heeft mijn baas de show afgeblazen en gingen we maandag al afbreken ipv donderdag. Dus daardoor wat dagen geld gemist. Shit. Nou ja de rest van die week sliep ik met een andere backpacker, ossi, een gozer uit finland in een ZEECONTAINER. Ja je leest het goed. Tommie heeft van 5 sterren hotels tot de voorbank van een auto en dan nu dus een zeecontainer de nacht doorgebracht. Maar me baas was wel zo vriendelijk om ons een auto in bruikleen te geven, hoe vet is dat. Afgelopen zaterdag vliegtuig naar brisbane genomen en volgende dag busje komt zo gepakt naar hervey bay. Vandaag mijn briefing gehad voor mijn trip naar fraser island. Ik zit met 9 andere backpackers in een troopie. De toyota troop carrier. We hebben voor ruim 200 dollar voer gekocht en ik heb met een jongen een krat pils gekocht (een krat is hier een kartonnen doos btw) en goon (dat is een doos van 4L wijn). Dan denken jullie, wijn?! Wat een mietje die thomas. Maar het is goedkoop (10 dollar) en er zit alcohol in. Morgen begint dus alle ellende. Haha. Lekker scheuren op het grootste zand eiland van de wereld. Het staat zelfs op de lijst van erfgoeden. Is dat niet wauw? Dat is 3 dagen en 2 nachten en we slapen in een tentje op het strand. Helaas onder de 10 man maar 2 meiden. DAMN. Dat word knokken. Maandag ga ik dan naar airlie beach om de dag daarna te beginnen met mijn 3 dagen en 3 nachten whitsundays zeiltrip op het schip de solway lass. Een van origine nederlandse 2 master. Dus ik vier mijn verjaardag op een exotische plek aan de andere kant van de wereld met 40 andere mensen. Beat that Wink En om alle ongerusten gerust te stellen. Ik ben voor sonisphere terug en ik verlaat 9 juni australie om nog even in singapore rond te hangen. Aufwiederschnitzel!

  • 28 April 2009 - 12:09

    Els:

    zo, blij weer wat te horen. het klinkt allemaal weer veelbelovend.
    tja, op je verjaardag zullen we maar het glas heffen zonder jou, daar raken we aan gewend.
    ik ben benieuwd naar foto's van de rit met de 4wd en vooral van de tweemaster. super.
    nog iets minder dan 2 maanden, ik kijk er naar uit. xxx

  • 28 April 2009 - 14:32

    Frank:

    vliegtuigen en treinen-van wie zou je dat nou hebben? Veel plezier man-I envy you!

  • 28 April 2009 - 14:35

    Sangaby:

    O ja, lekker met de 4x4 over het strand scheuren en door het tropisch regenwoud, fraser island omploegen In de zee zitten haaien, je kunt alleen maar zwemmen in die kristalheldere, blauwe zoetwatermeertjes waarvan er honderden zijn op het eiland. En 's nachts alles binnenboord houden want de dingo's zijn bloedlink. Wish I was there.....

  • 28 April 2009 - 15:06

    Mary:

    Toch jammer dat je r niet bent met je verjaardag. Maar het alternatief klinkt niet verkeerd.
    Wijn is niet voor mietjes man. Wijn is gewoon goed en -ik hoop voor jou- lekker en er zit meer % in dan in bier. Eigenlijk dus gewoon beter.
    Veel succes en plezier. Denk nog maar aan ons looooozers die snikkend jouw verjaardag vieren zonder jou........

  • 30 April 2009 - 02:34

    Ferrol:

    Haha je mist wel koneningendag.
    Snik snik en wij de rest daar

  • 01 Mei 2009 - 22:25

    Tales Of Valor:

    Dude mijn naam zegt het al, als je je verveeld kom snel naar huis! er wachten prachtige dingen op je xD en wat maakt het dan uit of het daar regent of hier.. hebben hier de afgelopen dagen erg mooi weer gehad... ik spreek je nog dude, veel plezier daar en knok voor een plek naast een chickie!!!

  • 02 Mei 2009 - 03:40

    Thomas:

    Thu 18 Jun 09 08:30 London
    (Heathrow)
    10:50 Amsterdam BA430

    Zo, ik denk dat ik nu een hoop mensen blij heb gemaakt :)

  • 02 Mei 2009 - 18:42

    Ur:

    9 ju... JEZUS! Ongelofelijk... Skere aap dat je er bent! Whattabautmaai-burdsday? :-o

    Pff.. "..maar het is goedkoop en er zit alcohol in."
    Dus... Je bent daar homoseksueel geworden, nóg zuiniger én alcohol verslaafd?

    Niemand was ongerust dat je ná Sonisphere terug kwam hoor... Iedereen wist namelijk al dat ik een kaartje voor je had gekocht.

    Zo, effe wat gal gespuugd... Wacht maar tot je aan komt in die aankomst hal! >:O

  • 03 Mei 2009 - 02:24

    Minke:

    Exact wacht maar of nee beter bereid je voor. Ga vast trainen, boxen zelfverdediging etc etc. Want volgens mij kan men wel eens wat hard handig worden;) Oja en natuurlijk ff je buikje trainen zodat alle alcohol er weer af is;) Hoe is t met de abo's?? Anyway i'm in the states and it's like totally COOOOOOOOOOOOOOOOL DUDE!!

    (L) Minke

  • 03 Mei 2009 - 05:14

    Frank:

    @ UR: donderdag 18 juni'09-dus NIET 9 juni!!!

  • 03 Mei 2009 - 05:15

    Frank:

    @ Minke-wat doe jij in de USA?

  • 03 Mei 2009 - 08:29

    Lonka:

    nog nooit heeft het 5 dagen geduurt voordat ik reageerde op een blog,
    maar hee, eens moet eerste keer zijn
    ennuh, niet kotsen op je verjaardag he? ik ben niet in de buurt om je op te lappen
    ik ben het met erwin eens...
    wijn?????
    we zullen maar zeggen dat de zon naar je bol is gestegen
    en inderdaad, bereid je maar goed voor, als je terug komt
    drinken we nog een borrel als je terug bent, ter ere van je verjaardag?
    liefs (K)

  • 03 Mei 2009 - 10:19

    UR:

    18 juni.. Wat een ongelofelijke kwal.
    Minke, wat doe jij in da USA zonder ons dat te vertellen? Of ben je dinsdag weer terug? :P

  • 03 Mei 2009 - 10:31

    Els:

    iedereen wist toch dat minke naar haar zusje is en dat ze daardoor niet op de oorspronkelijke aankomstdatum van thomas, 6 mei, aanwezig kon zijn???!!! wel opletten he?
    en wat mankeert er aan wijn? ik ben blij dat thomas eindelijk het licht ziet, niets lekkerders dan wijn, dus niet zo zeiken allemaal, ooit bereik je de gezegende leeftijd dat je snapt wat lekker is.
    en vanwaar al die agressie tegen mijn zoon? hij doet alleen maar dingen die hij al 3 jaar wilde doen en nu dus doet. en als beloning wordt hij dan in elkaar geslagen, gestompt, enz? ik snap het niet. purmerend is niet bepaald goed voor de geestelijke ontwikkeling van een aantal dudes. kies ook voor een geestverruimend jaar!!!!
    xxx els.

  • 03 Mei 2009 - 19:39

    Ur:

    Wat is er geestverruimend aan duizenden pleuro's uitgeven aan een XXL vakantie?

    Tering.. Geestverruimend.. Nou ben ik als de dood dat Thom ook nog terug komt als boedhist in een oranje pyjama... Of nog erger:

    Vegetariër! :|

  • 04 Mei 2009 - 01:58

    Minke:

    PRECIES!!! Ik heb het al bijna 8 maanden over het bezoeken van me zusje;) En neeee ik ben dinsdag niet terug maar pas zondag!

    Maar eigenlijk bedoelde k natuurlijk dat we Thomo gingen plat knuffelen als we hem zien om het vliegveld, en omdat we hem allemaal zo gemist hebben kan dat er nogal heftig aan toe gaan dus zal hij een beetje sterk moeten zijn.. Toch(A)

    En Ur... Wees blij met 18 juni! Het had ook 18 juli kunnen zijn of augustus of september. Of hij had verliefd kunnen worden op een abo en nooit meer terug willen komen.. Oewh.. dat kan natuurlijk nog steeds gebeuren!! Ieeeeeeeeee ik hoop het niehiehiehiet:|

    Ciao ;)

  • 05 Mei 2009 - 14:00

    Lonka:

    mijn oprechte excuses aan Els
    je heb wel beetje gelijk...
    thomas, we schelden je wel verrot en dreigen naar australië te komen, alleen om je te slaan, maar stiekem
    heeel stiekem
    (oh mijn god, ik ga het zeggen)
    mis ik je toch wel een beetje :$
    ontwetendheid, machteloosheid en uitzichtloze tijd zonder jou, brengen de duivel in ons naar boven
    mijn excuses namens de engel in mij

  • 05 Mei 2009 - 17:35

    Myrthe:

    Zo hee jij hebt het lekker daar!
    Pfoe jealous over here :P
    Nee maar zelf heeft je zusje het ook niet verkeerd hoor (A)
    Ik denk namelijk dat Alex & Gaby gelijk hebben over dat de reisziekte heerst.
    Drie weekjes geleden zat ik met m'n luie reet in Berlijn en nu net een vakantie in Parijs/kasteel in Frankrijk (you know it) afgesloten dusseh ik mag niet klagen hihi
    Maar jij ook zeker niet hoor met je parelwitte strandje, palmboompjes allesssss jeweettogh! ok nou weer genoeg gangstur talk.
    later he klootviool
    born to be alive you know

  • 06 Mei 2009 - 05:21

    Joeri:

    Hé, gefeliciteerd Thomas!

  • 06 Mei 2009 - 05:37

    Els:

    ja thomas. van harte gefeliciteerd, 19 jaar al weer. toen was het weer een stuk beter, echt lekker warm. nu is het rotweer. geniet op je zeiltrip en veel plezier in cairns nog, met al je duiken. xxx

  • 06 Mei 2009 - 07:15

    Frank:

    Gefeliciteerd ouwe piraat met je 19e verjaardag. Zet je gsm aan,dan kunnen we je live bellen en sms-en.Gefeliciteerd ook van opa Fred en oma Wil.

  • 06 Mei 2009 - 09:59

    De Staatjes:

    Hey Thomas,
    Gefeliciteerd met je 19e verjaardag. We zullen en WIJNtje op je drinken en nog veel plezier daar. Tot gauw!

  • 06 Mei 2009 - 11:00

    Els:

    klinkt spannend gaab en aal. versterking is onderweg?
    in wat voor vorm en kunnen we mee?

  • 06 Mei 2009 - 13:19

    Minke:

    *smak* Gefeliciteerd met je verjaardag!!!

    X Minke

  • 06 Mei 2009 - 16:26

    Lonka:

    via hyves al gedaan, maar hier nogmaals!!!!
    gefeliciteerd!
    vanavond chillen @ je huis, met je ma, erwin, timo en ik weet neit wie nog meer
    (K)liefs

  • 06 Mei 2009 - 22:40

    Ferry:

    Yo Goza
    Gefeli met je verjaardag.

    speter

  • 08 Mei 2009 - 08:33

    Thomas:

    Jongens jongens wat een heerlijke reacties om te lezen echt waar! Pff ik weet niet waar ik moet beginnen. Nou oke. Om eerlijk te zijn begon deze hele week KUT. Ik kwam dus zondag aan in airlie beach (de plaats vanwaar praktische alle whitsundays trips beginnen) na een 12 uur lange busreis. Ik was al gebroken daarvan en werd ik ook nog eens ziek. Keelpijn, koppijn. Slecht geslapen dus voor 2 nachten. Helemaal alleen op een bedje liggen ziek te zijn. Ruk allemaal. En al helemaal met het vooruitzicht dat ik bijna jarig was, een retegave zeiltrip ging doen. Ik dus strompelend naar de dokter voor wat meducijn. Uiteindelijk dinsdagmiddag wat opgeknapt en diezelfde avond de boot op. En plensen dat het deed. We werden opgepikt vlak voor ons hostel door een busje, dat kreng was al laat. Wij pissig. Bleek dus dat de bus die ons eigelijk zou oppikken net een ongeluk had gehad vanwege het slechte weer. En het busje was ook nog eens veel te klein. Lekker begin dus. Maar om nou niet helemaal in negatieve sferen te blijven. De boot was retevet. Het had echt iets romantisch. Airco gekoelde cabines waarin ik sliep met 3 andere gozers van het goede leven. Malcolm, Andrew en Alex. 9 uur savonds. Iedereen had zn plekje gevonden op de boot en we zaten nu in de "lounge" aan de pure blond en worstenbroodjes. Het standaard sociale geleuter van waarkomjevandaan hoeoudbenje watisjelievelingskleur. Uiteindelijk vrij vroeg me nest ingedoken want ik voelde me nog steeds beetje een slappe dweil. Nou volgende dag me verjaardag natuurlijk. Onwijs retegeil om dat in de whitsundays te vieren zeg weuw. De dag daarvoor dus regen regen regen MAAR op mijn verjaardag niet natuurlijk want dat kan natuurlijk niet. Dat zou belachelijk zijn. Ergens in de middag voor anker gegaan en naar het zogenaamde whitehaven strand gegaan. Nou ik kan je vertellen het is me een partij whitehaven daar. Je wordt er plots jaloers van. Uiteindelijk nog wat gesnorkeld hier en daar. Relaks. In de avond kwam de champagne goed van pas. Van het exclusieve merk angas brut, straatwaarde van een ruime 3 hele euro's!!! De dag na me verjaardag was er nog iemand anders jarig en als "verrassing" werden we in de avond beide aan de mast gebonden en kregen we een fijne klap op de billetjes van de bootsman en zijn zweep. Ritueel op het schip voor jarige. Als ik dat geweten had.... Ook hadden die lijpo's de meest idiote regel ooit op de boot, je kon niet het word "mine" zeggen. En wat doet thomas de gedurende 3 dagen. Hij zegt het woord 13 fuckin keer. En oh ja voor elke keer dat je het woord zegt moet je 10 push ups doen. Echt iets voor mij. Oh en helemaal vergeten dat ik ook nog een dolfijn gezien heb op me verjaardag. Die kwam savonds even de boot inspecteren. Over een half uurtje is het hier 7 uur in de avond en dan hebben we nog een laatste maaltijd met de crew en gasten in een restaurantje hier en dan is het feestje echt over. Boehoe. Aye maties. Cya later!

  • 08 Mei 2009 - 08:47

    Thomas:

    En wat die wijn betreft. Je kon het niet echt wijn noemen, eerder "alcohol met gegarandeerd hangover effect". En het is hier gewoon het locale ding weetjah. Dus dan ga je daar in mee als buitenlander. En erwin hoezo kwal? Misschien stel ik het wel nog een beetje meer uit. En erwin hoe kan je denken dat ik terug kom als veggie. Aussie staat bekend om zn barbies (bbqs) hier. En prachtig dat jullie toch bij mij thuis ana de zuip zijn :D Echt tof. Heb ook wel weer zin om jullie allemaal weet te zien hoor en gek maken met me verhalen. Haha. Nou nu is het verhaaltje echt uit. Doei!

  • 08 Mei 2009 - 08:55

    Lonka:

    ha:D ik ben de eerste reactie (H)
    kut dat je ziek bent geweest:S
    wat een tegenslagen allemaal zeg!
    maar hee, ik zie het zo:
    je hebt een bepaald aantal tegenslagen in je leven.
    na deze tegenslagen, zul je het in de toekomst rustiger hebben ;)
    k heb ter ere van je verjaardag, een drankie gedaan in je huisje. T was heel gezellig:D
    erwin stuurde mij en Timo, op exact hetzelfde moment, exact hetzelfde smsje, terwijl wij naast elkaar op je bank zaten. wij echt zo: lekker origineel -_- NOT
    dus timo en ik stuurden exact hetzelfde naar hem...
    kregen we weer precies hetzelfde van hem terug...
    wij weer het zelfde sturen
    hij zegt dat ie het wel doorhad, dat timo en ik naast elkaar zaten tijdens dat smsen,, maar ik geloof er niets van XD
    (snap je me verhaal nog? :S)
    k probeer je van de week nog wel te bellen :D want je nam niet op, op je verjaardag zelf... (wsS vanwege die boot?)
    dikke kus, liefs en al die shit
    (K)

  • 08 Mei 2009 - 08:57

    Lonka:

    oh er kwam nog een klein vervolg op je verhaal:P
    dan nu ook nog een reactie van mij: ik ga zaterdag lekker barbecueën * steekt tong uit*
    voor het eerst dit jaar (A)
    mazzohl

  • 08 Mei 2009 - 09:00

    Thomas:

    Voor het eerst dit jaar? Ik ben de tel allang kwijt voor dit jaar. Hehe

  • 08 Mei 2009 - 09:47

    Karlijn:

    Ha Thomas, haha, wat een verhalen heb je allemaal! Nog proficiat met je verjaardag! Genietze!
    groetjes uit Barcelona!

  • 08 Mei 2009 - 14:12

    Frank:

    Fijn dat je toch nog van je boottrip hebt kunnen genieten! Ik vond het heel bijzonder dat ik je rijdend naar mijn werk via de gsm sprak-toch zo'n 15.000 km en glashelder. Tot de volgende keer!

  • 08 Mei 2009 - 16:28

    Myrthe:

    Wauwie, snorkelen, dolfijn, bbq, booze, paradijsstranden, boottrip?
    En dat op je verjaardig! Geweldig :D
    en dan ook nog eens 130 push ups, nou dan móet je wel gebronsd & gespierd thuiskomen hoor, anders nemen we je gewoon niet mee terug!
    Ik ga nu eten dus ik hou het kort!
    Kusje van je Zusje

  • 09 Mei 2009 - 17:34

    Frank:

    Ik kwam binnen een uur Esther ten Dam en daarvoor haar moeder tegen-ze zijn verhuisd naar de Purmersteenweg tegenover Ford garage Zijp.Esther zou hier misschien ook iets schrijven.Je hebt toch wel foto's van je ontgroening en Bountytrip?
    Save flight to Cairns.

  • 10 Mei 2009 - 14:01

    Els:

    Jesus, wat een hoerensloep!.
    ge-wel-dig.
    enne, veel koala's knuffelen.
    nachtduiken..., wist niet dat dat ook kon.
    geniet ze!

  • 10 Mei 2009 - 19:26

    Sangaby:

    o ja, koala knuffelen, heeft Ajv op z'n verjaardag gedaan op magnetic island. Errug leuk island. Wij hadden huisje 26 bij de YHA.

  • 11 Mei 2009 - 15:48

    Frank:

    Wel even je andere vluchten herbevestigen anders loop je de kans dat door no-show Syd-Cns je hele route wordt gecancelled. Althans zo werkt het bij KLM/NW/AF/KQ.Via Activity International/Enschede of rechtstreeks bij Quantas.
    Veel duikplezier Kapitein Iglo.

  • 12 Mei 2009 - 15:07

    Myrthe:

    Noh, je blíjft ook echt leuke dingen doen he? Hoe kom je er toch op? Zeggen mensen: oh dit moet je doen en dat, of zie je het gewoon ergens ofzo?
    In ieder geval, je moet de groetjes hebben van Tarzan (mnr Blom)!
    Ik heb hem niet hoor, maar hij kwam in de klas en hij moest zo lang wachten op Reedijk dus ik dacht, ach ff gezellig kletsen :P
    En hij vond het heel leuk dat je dit allemaal doet, maar hij vindt wel dat je daarna naar school moet want anders wil je dat helemaal niet meer (A)
    Dus dat is even zijn advies & de groetjes :D
    En oh ja, het was niet echt de bedoeling dat je die foto's van je verjaardagsborrel op m'n hyves zag, maar ja wist ik veel dat je ook gewoon op hyves kwam :P
    Ach nou ja, ze zijn leuk he? Lekker rustig zonder jou ;)
    Ik ben verder heel benieuwd naar jou foto's en je krijgt ook van mij de groetjes, knuffels en kusjes!
    (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2009

Verhaaltje over, reisje klaar

27 Mei 2009

Beetje verveling

14 Mei 2009

Avontuur in Cairns

28 April 2009

East Coast Tripjes

31 Maart 2009

Carnie 4 life
Thomas

Actief sinds 16 Aug. 2008
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 19424

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 31 December 2016

Travel the world and more

18 November 2008 - 18 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: