Avontuur in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Thomas Groenendaal - WaarBenJij.nu Avontuur in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Thomas Groenendaal - WaarBenJij.nu

Avontuur in Cairns

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thomas

14 Mei 2009 | Australië, Cairns

Zo even een update over mijn activiteiten in cairns. Ben hier nu sinds dinsdag. Zit nu even op de camping bij me oude reismaat tsjalling, die nlers waarmee ik samen een stukje gereisd heb. Morgen ga ik dus een ballon vaart doen van een uur lang met champagne. Ik word bij me hostel om 4 uur SOCHTENDS opgepikt. Lekker bij tijds dus. Overmorgen ga ik een volle dag raften. 5 uur lang op de zogenaamde tully river. Schijnt helemaal de bomb te zijn hier. Ook krijg ik daar nog een BBQ lunch. Jammie jammie. En dan als klapper op de vuurpijl gaan ik zondag 3 dagen duiken. Dat ga ik trouwens samen met tsjalling doen. Met hem had ik ook de duikcursus gedaan in albany. Na het duiken ga ik met tsjalling en zn auto nog wat roadtrippen ten noorden van cairns. Cape tribulation, daintree forest. Het oudste regenwoud op deze aardkloot en het enige gebied waar koraal en regenwoud dichtbij elkaar leven. Errug vette shit dus. Oh ja en het staat ook op de lijst van werelderfgoeden. Net als fraser island, dat grote zandeiland. EN de great barrier reef is een van de 7 wereld wonderen der natuur. Nice. Wat ben ik toch cultureel bezig. Nou ik ga weer even in de sunshine zitten. Tot over een maandje in real life! Tom

  • 14 Mei 2009 - 08:15

    Sangaby:

    Wauw, een ballonvaart, dan kun je daintree, cape trib en het rif misschien al zien.
    Heb je al in de lagoon gedobberd? (bij de esplanade)
    Tip, voor als je je verveelt: het treintje naar Kuranda en dan terug met de skytrain.

  • 14 Mei 2009 - 08:47

    Mary:

    vet nice een oud regenwoud, lijkt me echt prachtig om te zien. Eigenlijk alles lijkt me prachtig om te zien. Ik vind het wel leip en trouwens dat verhaal over wat je allemaal hebt gedaan op je verjaardag las ik ook net pas.. ik denk een beetje laat ... maar wel erg vet. Had je m'n smsje nog gehad trouwens?
    Is het nog mooi weer daar of heb je onderhand al meer regen op je dak gekregen??
    Ennehh wanneer ga je die Koala knuffelen dan :)

    xxx

  • 14 Mei 2009 - 10:50

    Annika:

    Heee Thomas, jij zit ook niet stil he.. phat man. Btw, m'n broer droomde nog over je! (neeee niet wat je denkt ;)) Hij droomde dat je nog 2 jaar langer bleef.. =P

  • 14 Mei 2009 - 12:25

    Amber:

    thomaaaas!

    waarom je je telefoon nooit op?????
    DOE ER WAT AAN!

    kus!

  • 14 Mei 2009 - 19:23

    UR:

    Hey Thom, even een update van wat ik doe... eh...

    Werken... en ehm... Leren voor m'n examens...

    That's bout it.. :-P

  • 15 Mei 2009 - 06:11

    Minke:

    We zaten met een zucht, al boven in de lucht. We zaten zo gezellig in een schuihuitje! En niemand kon ons zien we hadden pret voor tien! Leven de luchtbalohohohon!

    Leuk dat t leuk was (dat klinkt suf) dus de hoogte viel wel mee.. hmm nou oke misssssschien dat ik het dan zou durven maar nogmaals ik lpons liever naar beneden!

    Ik sprech dir!

    (K) Knuf Minke

    Ps.. Ur wil succes gewensd worden!!

  • 15 Mei 2009 - 10:36

    Els:

    mooie foto's. en wat een dierenvriend ben jij. dat wist harry ook niet!

  • 16 Mei 2009 - 08:13

    Ali V:

    Thomas, ik zie dat het erg goed gaat met je. Je begint al een dikke kop te krijgen :-)

    In Cape Trib is niet zo veel te krijgen en het (drank etc.)is er duur. Dus genoeg inkopen doen in Cairns.

    Misschien kun je daar nog als barkeeper werken (bij PK's).

  • 16 Mei 2009 - 21:05

    Els:

    heb net thomas gesproken bij de duikshop. hij begint nu aan zijn 3-daagse tripje. hij heeft geen beltegoed meer en wil het ook niet meer kopen, ivm slecht bereik op de plaatsen waar hij nu zit. hij kan dus wel sms-en lezen, maar stuurt niets terug.
    hij heeft nog wel een telefooncel kaart, maar ja, dan moet er wel een cel zijn.

  • 17 Mei 2009 - 18:37

    Juut En Cees:

    Tom, we zijn jaloers. Wat klinkt het allemaal geweldig. Je maakt er echt wat van. Top!

    Kus Juut en Cees

  • 19 Mei 2009 - 22:14

    Thomas:

    Even een update van mijn raften en duiken. Het raften was echt DOPE. Uiteindelijk zo'n 4 uur geraft. Met z'n 6en en de guide. Allemaal toffe gasten. En onze guide was echt een idioot, hij lijkt op een soort jezus. Nou er zijn foto's gemaakt. Dus jullie kunnen later er allemaal op lachen. Echt op elke foto trek ik dezelfde kop. En natuurlijk zijn we paar x over de kop gegaan met de raft. En het gebied was echt prachtig, midden in een regenwoud. Staat ook op de werelderfgoedlijst ;) Heb daar ook weer wat vrienden gemaakt van over de wereld, waaronder een gast van de LAPD. Hij zei, als je ooit naar LA komt, geef een gil. Laat hij me daar de raft spots zien enzo. Vet! Nou en dan het duiken. DAMNZ. 11 duiken in 3 dagen is echt veel. Gisteravond kwamen tsjalling en ik ook terug, helemaal naar de klote. Lagen 8 uur al in bed, haha. Maar we hebben wel ongelooflijk veel gezien. Whitetip reef sharks, green seaturtles, clownfish, sting rays en nog allemaal andere vissen waarvan ik de naam niet weet. Oh ja en de nachtduiken waren ook heel bruut. Je krijgt gewoon een lampje mee en hotseflots gaan met die banaan. Erg tof. Iedereen die dit leest is verplicht een duikcursus ooit te gaan doen, of op z'n minst een intro duik ergens op een exotisch vakantie oord. Behalve de gekwalificeerde natuurlijk, maar dat is alleen minke dacht ik. En heerlijk eten was er, elke ochtend, middag en avond een lopend buffet. Jammie. En tussendoor fruitsalades of een cakeje. Ook hadden we een onderwater camera gehuurd en 500+ foto's gemaakt van ons onderwater avontuur. Maar die ga ik niet uploaden, das teveel van het gekke. Dat komt over 4 weken wel. Nou boeren en buitenlui, ik ga de was doen. Ja dat moet ook gebeuren, het is niet alleen maar feesten en zuipen! Doei

  • 20 Mei 2009 - 06:04

    Els:

    wauw, het klinkt weer fantastisch.
    en nu dus roadtrippen en dan op weg naar singapore?
    let op gaby's tips voor singapore, waar is het leuk en cheap!
    de uitslag van de weddenschap is onderweg met nog wat extra's.
    cu soon.

  • 20 Mei 2009 - 10:43

    EUR:

    Singapore? Spreken ze daar engels? Dan wil ik ook wel mee ^-^

    Els, stuur je 'm nou nog meer geld? Shiiittt... Het is niet zo dat ik straks geen logeeradres meer heb in Purmerend? :-o

  • 20 Mei 2009 - 12:13

    Sangaby:

    Singapore Singlish
    Upon first hearing the machine-gun rattle of Singaporean English, or Singlish, you could easily be forgiven for thinking you're listening to a language other than English.

  • 22 Mei 2009 - 06:15

    Thomas:

    Bedankt voor het geld, kon ik wel gebruiken. Nou we zitten nu dus in cooktown. Paar honderd km van cairns. Errug mooi hier. Al 2 dagen strak blauwe lucht, graadje of 28. En prachtige oneindige uitzichten op de oceaan of berglandschap. Voor de rest is er niet veel te doen in cooktown. Eigelijk geen ruk dus. Maar we doen alles lekker op een laag pitje. Wakker worden, rustig an douchen. Lekker ontbijtje op de bbq maken met wat bacon en egg en wat uitjes enzo. Lekker lekker. Beetje rondreiden. Sightseeing. Morgen naar cape tribulation. Regenwoud ontdekken. Vandaag nog nieuwe zonnebril gekocht want de mijne was naar de klote. Heb nu zo'n hippe pilotenbril alles a la rayban maar dan niet van rayban maar black ice. Nice. Ja voor de rest niet echt wat te vertellen. Heb al me ruige tourtjes gehad, en chill hem nu gewoon. Beetje lezen, beetje pspen, beetje praten. Ik heb dus geen beltegoed meer en ook geen bereik hier, maarrr smsjes krijgen is altijd leuk (ik kom een dezer dagen wel weer in ontvangstgebied). Vanavond gaan we de sunset bekijken op de grassy hills. Das wel de highlight van de dag. Hoe ging/gaat je examen urr? Nou doei he!

  • 22 Mei 2009 - 06:32

    Thomas:

    Mam/zusje of wie dan ook. Bel of sms leo ff dattie z'n mail moet checken! Thanks

  • 22 Mei 2009 - 09:41

    Urr:

    Nederlands: Wel best. Gewoon voldoende

    Geschiedenis: Eerste deel, super. Deel 2, beetje ruk. Gekke vraagstellingen en shit.. :-S

    Dus nou ga je nog 18 dagen bruin bakken en niks doen? :-P

  • 22 Mei 2009 - 18:48

    Annika:

    Heee Jaapie,
    Heb nog een leuke melding voor je! Eigenlijk natuurlijk een zware dwingende verplichting, maar dat zeg ik niet hardop.

    Zaterdag 27 juni wordt je verwacht by mijn b-day! =D vind je natuurlijk hartstikke leuk.

  • 24 Mei 2009 - 15:38

    Minke:

    Ik zei toch dat duiken helemaal te gaaf is! Zeg maar is eventjes dank je wel tegen mij!!!!

    x en tot zeeeeer snel *maakt een vreugde dansje*

    XX(K) Minke

  • 24 Mei 2009 - 16:52

    Lonka:

    hey man
    het weer is hier super,
    als je terug komt gaan we je her-inburgeren in satis ;)
    duiken is indd de shit...
    ik heb met octosussen, haaien, en nog veel meer gedoke.
    gotta go...
    lasagne eten (L)
    liefs! (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2009

Verhaaltje over, reisje klaar

27 Mei 2009

Beetje verveling

14 Mei 2009

Avontuur in Cairns

28 April 2009

East Coast Tripjes

31 Maart 2009

Carnie 4 life
Thomas

Actief sinds 16 Aug. 2008
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 19428

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 31 December 2016

Travel the world and more

18 November 2008 - 18 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: