WEUWWW - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thomas Groenendaal - WaarBenJij.nu WEUWWW - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thomas Groenendaal - WaarBenJij.nu

WEUWWW

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thomas

09 Januari 2009 | Australië, Sydney

Hey stelletje kou kleumers!! Ik heb vandaag voor het eerst in me leventje, gesky-dived! RETE PHATT. Ik heb meteen nog een keer gesprongen, haha. Was echt super, gistermiddag geboekt en vandaag meteen de lucht in. Het pick-up point was 2 minuten lopen van m'n hostel dus dat was ook erg relaxed in tegenstelling tot dat ik daar 7 uur 'S OCHTENDS moest zijn, al tijden niet zo vroeg op moeten staan dus. Na 55 minuten in een busje gezeten te hebben kwamen we aan op een mini vliegveld voor het vliegtuigje die zo'n 12 man de lucht in bracht naar 14.000 feet hoogte. Het was nog erg vroeg dus ik nam eerst een cappuchino, erg lekker trouwens! Daarna moest ik tijdje wachten toen uiteindelijk me naam geroepen werd en het tijd was om me klaar te maken. Eerst kreeg ik een jump suit aan en een harnas die lekker strak tussen den ballen zat en lekker dicht tegen de instructeur aan hangt. Erg toffe gozah trouwens. Korte instructies over hoe te gedragen tijdens het springen en landen, vrij simpel en logisch allemaal. Daarna lopen we naar het vliegtuigje en binnen 1 minuut hangen we al in de lucht. Eenmaal in de lucht voelde het net aan als operation market garden, alleen dan zonder het risico om naar de kleuteh geschoten te worden door flak guns. Ja ik kijk teveel films. Opgepropt in het vliegtuigje wachtend op het groene licht om te springen kijk ik nog een beetje rond in de cockpit, net flight simulator. JA ik speel OOK teveel games. Net toen de eerste mensen uit het vliegtuig sprongen dacht ik, wtF. Ik ga uit een vliegtuig springen, ik ben GESTOORD. Maar ongelooflijk wat LEIP WAS DAT NOHHHH. 60 seconden free fall van een hoogte van een dikke 4000 m hoogte! Eerst vlogen we boven de wolken en toen we in het wolkendek verdwenen popte de parachute en hadden we een chille downfall naar aarde van een minuut of 5. For the record, the free fall gaat zo'n beetje 200km/u en de parachute 10km/u richting aarde. Zelf mocht ik ook nog een beetje sturen dus ik was echt het mannetje toen ik eenmaal geland was. Toen vertelde me instructeur dat de 2e sprong halve prijs was, dus geile nederlander als ik ben, ik zeg wtf en doen we geweun nog een keer. 2e keer ook een video laten maken dus dat word dikke fun om die terug te zien, kan hem hier niet uploaden maar dat komt allemaal wel. No worries mates! De lucht temperatuur op die hoogte was trouwens -1, dus ik voelde me net thuis. Ha-ha ;) Deze week voor de rest niet veel uitgevoerd. Maandag nog dagje met jose doorgebracht. Beetje op het strand gehangen, biertje gepakt en in een restaurantje gegeten. Was ook een dame bij die hij vorige keer ontmoet had in sydney, erg gezellig dus. De volgende dag ging hij weer naar huis en aan die arbeit. Arme jose... en arme ik natuurlijk dat ik nu echt alles weer zelf moet betalen, haha. Vanaf dinsdag ben ik nogal verkouden geweest, loopneus enzo. Nu is het al stukke minder maar kut is het wel. Is het fukkin 30 graden heb thomas een loopneus en loopt de hele dag te hoesten. Dit weekend ga ik nog speed bootje varen in de haven en dan maandag surf curus.. WOOOHOOOO. Zo dit lijkt me wel weer boeiend om te lezen voor al het studerende/werkende/kou kleumende volk.. Ehh ik bedoel mijn geliefde vrienden/vriendinnen/familie/vage bekenden/rare aapies etc. LA TOR

  • 09 Januari 2009 - 03:39

    Sangaby:

    G'day mate,
    Cool man, zo'n skydive. Alexander gaat met een vliegtuigje over de Whitsundays vliegen. Verjaardagskadootje van ondergetekende. xxx Gaab.
    P.S. Wij hebben ook een druiper gehad en veel hoesten enzo, krijg je van die warmte.;-)

  • 09 Januari 2009 - 03:50

    Ali V:

    Is niet zomaar een vliegtuigje, maar een echte Tigermoth (Red Barron Ali V)! En dat boven the Great Barrier Reef en de Whitsunday Islands.

  • 09 Januari 2009 - 06:50

    Mr T:

    epileer me bilnaat bij maanlicht. hang me bijbal in de mosterd. eindelijk is het me gelukt om fotos EN zelfs videos online te zetten. ENJOY

  • 09 Januari 2009 - 07:25

    Frank-08.25 NL:

    Gaaf die skydive-jammer dat je geen instructrice had! Leuk zoveel foto's. Veel plezier met de speedboat en de surfcursus.

  • 09 Januari 2009 - 07:35

    Mink0esj:

    Wow, dat vuurwerk is echt mooi en die foto's van jou in t vliegtuig ook, gaaf man dat je daat gedana hebt! Echt vet cool:d Hier is ook iedereen verkouden en grieperig, dus geen zorgen;) Het is trouwens hier gemiddels -10 en op sommige plekken -20 geweest (dan wel in Limburg;)) dus je moet volgende keer war hoger hoor wil je je thuis voelen in de kou:D

    Luv Minke.

  • 09 Januari 2009 - 09:24

    Mary:

    Haha, leip!!!! Awesome jonge, vet dat je ook foto's ervan hebt!!!
    whehh ik heb al een chickie gezien bij je foto's. En een bil in de bosjes ;)
    Je mist wel de beste winter in Nederland dude. ER LIGT IJS!!!!
    Mis je de mayonaise al? :D

    Kus from Holland

  • 09 Januari 2009 - 09:26

    Mary:

    Jeuzes wat een mooi vuurwerk man (filmpje) !!!!!!!!!!!

  • 09 Januari 2009 - 12:55

    Mr T:

    Dat vuurwerk was trouwens nog maar het 10 uur vuurwerk, ze noemde het daar the family fireworks. Kan je nagaan ;) En ik heb een filmpje van het hele sky diven, van het in het vliegtuig stappen tot de landing. Alleen die was te groot voor deze website, dus misschien zet ik die nog op youtube oid. En dat filmpje met die 2 chicks in het water was na het vuurwerk op oud en nieuw. Hilarisch als je het mij vraagt dus die moest ik erop zetten. Het is hier frisjes vandaag, 20 graden maar ofzo. Brr. Tof van dat vliegtuig ritje ali! En over die koude winter, ik mis helemaal NIKS als je het mij vraagt, haha. Damn ik wil weer skydiven, maja deze dubbele jump + video/foto koste me al 250 euro. Hakt dus lekkah in op het budget. Ik ga nog ff wat lezen en dan pitten... DOEI kus

  • 09 Januari 2009 - 14:28

    Annika:

    Omg vet uber geil pakje had je aan!! :O

  • 09 Januari 2009 - 14:40

    Roshella:

    Ah klinkt tof het skydiven!
    En jeej foto's, ziet er mooi uit!
    Geniet ze nog he daar ;)
    xx

  • 10 Januari 2009 - 17:32

    UR:

    Nohhhé! Moch joj stuureh met de parasjuut? Lijp man, moet ik nog steeds doen eigenlijk... Maar springen boven Texel...? Wat een uitzicht.. Enzo.. Try bungeejumping next mo'fo!

    -xoxox- EUR

  • 10 Januari 2009 - 21:24

    Frank:

    @ UR: Thomas mocht sturen in het vliegtuigje.

  • 11 Januari 2009 - 02:47

    Mr T:

    Nee ik mocht idd sturen met de parachute ouwe! Ik ga ff proberen me hele filmpje op yuoutube te zette van het sky diven. GRUWELIJK

  • 11 Januari 2009 - 11:47

    Els:

    hoi thomas.
    je film van het skydiven bekeken. ge-wel-dig. dat je het durft, het lijkt mij doodeng. super.
    je foto's zijn ook erg leuk en oma heeft genoten van de filmpjes, vooral dat moonen vond ze geinig.
    heel veel succes in je surfcamp, ik hoop nog van je te horen. maak ook daar veel mooie foto's he? hier maken we foto's van het schaatsen.
    cu mate.

  • 11 Januari 2009 - 13:41

    Lonka:

    hi machoman
    ik zou 4 jaar geleden al zijn gesprongen maar dat ging steeds niet door verdomme! ben je me nog voor ook XD
    vuurwerk was zeker prachtig :)
    heb echt spijt dat ik hier in nederland zit man. t enige leuke en tegelijker tijd kutte is dat hier het ijs ligt (das wel leuk) maar ik kan niet schaatsen door die kutknie, ben gister 5 minutjes op t ijs geweest met me krukken, was lache :D
    mazzohl

  • 11 Januari 2009 - 13:51

    Lonka:

    tering, heb net dat filmpie zitte kijken van je sprong.
    wat een ervaring joh!
    k wacht alweer op je volgende berichten:D

  • 11 Januari 2009 - 17:57

    Flightnr23:

    LSO je hebt gevlogen te bruut

  • 12 Januari 2009 - 07:13

    Sangaby:

    Xtreme!
    Ga je nog naar Melbourne? Wij slapen een nachtje op een cattlefarm in de outback en dan naar Fraser Island.
    toedeloo.

  • 12 Januari 2009 - 17:15

    Minke:

    Wouw dat filmpje is echt gaaf:D Wel jammer dat het een man is die zo achter je hangt, maar wat gaaf zeg:D Toch.. ik denk niet dat ik je na ga doen!

    XX

  • 12 Januari 2009 - 21:10

    René:

    Hé Lullo,
    Heb je nog eerder gesprongen dan Ylonka. Wel een erg tof filmpje:D grote klasse. Mazzel en we zien je hopelijk weer snel.Groet,René ( Pa van Ylonka)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2009

Verhaaltje over, reisje klaar

27 Mei 2009

Beetje verveling

14 Mei 2009

Avontuur in Cairns

28 April 2009

East Coast Tripjes

31 Maart 2009

Carnie 4 life
Thomas

Actief sinds 16 Aug. 2008
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 19414

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 31 December 2016

Travel the world and more

18 November 2008 - 18 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: