Daar ben ik weer - Reisverslag uit Perth, Australië van Thomas Groenendaal - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer - Reisverslag uit Perth, Australië van Thomas Groenendaal - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thomas

16 Maart 2009 | Australië, Perth

Ik leef nog! Zit nu dus alweer een tijdje in perth en omgeving. Heb geprobeerd hier werk te zoeken. Je kent het wel, naar uitzendbureau's gaan. CV inleveren en te horen krijgen dat ze toch geen werk hebben. Of advertenties in de krant bellen en te horen krijgen dat ze lekker toch geen backpackers aannemen. Of gewoon langs winkels gaan en vragen of je er ALSJEBLIEFT kan werken. Maar helaas helaas. Ik ben niet goed genoeg voor ze blijkbaar. Nou heel jammer dan. Ik ben nu een vlucht aan het boeken naar sydney want een reismaat van me, max, die werkt daar met een kermis gezelschap. Maandag beginnen ze weer met een grote show en hij ging vragen of ik ook mee kon werken. Leuk he? Ondertussen begint mijn geld namelijk echt heeel erg op te raken EN ik begin me... te vervelen. Ja stom klintk dat he? Maar ik mis wat routine in me leven. Nu rot je steeds wel lekker lang in je bed. Slenter je wat door de stad en doet je boodschappen. In het weekend lekker aan het bier. Maar jongens en meisjes, dat is ook niet alles. Heb wel een hele toffe zaterdagavond gehad. Was met tsjalling en jorrit, die 2 nlers waarmee ik van albany naar hier ben gereist, naar een ierse bar gegaan. Er was ook nog een meisje mee die tsjalling kende van de vlucht naar australie die hij diezelfde zaterdag tegenkwam in de super. Nou heel leuk dus wij uitgaan. Live bandje enzo. Hartstikke relaks. Kwamen we terug in ons hostel om een uur of 2. Gingen we in de loungeee zitten en wat ouwehoeren. Ondertussen was het alweer 5 uur ofzo. Dus ik zo, "jongens, laten we zonsopgang gaan bekijken op het strand, we hebben toch niks te doen" Zo gezegd, zo gedaan. Wij met de auto naar het strand racen om 5 uur in de ochtend. Het was eerlijk gezegd niet een zonsopgang vanuit de zee omdat we natuurlijk hier in het westen zitten. En zoals jullie natuurlijk weten kotm de zon op in het.. je raad het al.. het oosten. Maar het was wel lachen om te doen toch? Juist vonden wij ook. Nou toen kregen we honger. Kwam ik WEER op een briljant idee om naar een vers bakkertje te gaan. Dus hup, tomtom erbij en vers bakkertje in voeren. In 10 minuten zaten wij aan een warm croissantje met een iced koffie. MJAMMIE. Ja ik drink me hier ook scheel aan de iced coffee. Lekker spul is dat joh, vooral de mocca is mijn favoriet. Eerst at ik ook vaak bij subways, want dat hebben ze hier echt overal. Maar aangezien ik op rantsoen ben, heb ik al een tijd niet meer een footlong sub besteld. Voor de rest is het hier TERING WARM, maar gelukkig is ons hostel lekker airco gekoelt. Elke kamer heeft zijn eigen airco. We hebben een luxe bios met groot scherm en surround EN airco. We hebben een zwembad. Kortom, baden in luxe. Oh ja wat ook zo'n mooi verhaal is. In de keuken staan giga koelkasten waar iedereen zijn eigen spullen in tassen doet met labels eraan. Er is ook een gratis koelkast waar restjes enzo van andere in liggen. Nou wat dus het toffe is er werkt iemand in het hostel bij een of andere stokbroodjes bar. En een paar x per week neemt zij dus de "restjes" mee en pleurt dat in de gratis koelkast. Dus dan heb tommie meteen lunch en avondeten. Gezond, gratis en lekker. Wat wil een mens nog meer? Ik begin weer wat uitgelult te raken. Oh ja dit heb ik ook nog niet verteld. Tijdje geleden waren we in perth ook een meisje tegen gekomen uit mijn reisgroep, myrthe. Die deed aan couch surfen. Moet ik even uitleggen voor jullie onwetende zielen wat dat is. Nou dat houd in dat iemand zijn bank/bed of what ever gratis voor je beschikbaar stelt om 1 of meerdere nachtjes te overnachten. Via een website maak je dan een profiel aan en zo kan je kijken bij je wilt slapen. Dat kan ik ook nog wel gaan doen als het geld op is. Nou zei deed dat dus bij een man net buiten perth. Wat oudere gast die een groot huis had gekocht om te renoveren. Nou we hadden met myrthe een keer een tripje met de auto gemaakt naar de pinnacle desert. Een stuk land met allemaal stenen lullen. En toen vertelde myrthe dat die man een bbq gaf en wij ook uitgenodigd waren. Echt bizar die man kende ons helemaal niet en toch waren we uitgenodigd. Uiteindelijk hebben we daar de hele dag gezeten. BBQen, zuipen, ouwehoeren. En toen we weggingen naar onze camping kregen we ook nog 3 diepvries pizza's mee want die had ie over. Vrijgevige man dus. Oei ik heb nog maar 6 minuten internet. Nou misschien ga ik zo nog wel op internet want ik moet nog naar een reisbureau want ik had gezien dat daar naar sydney vliegen veel goedkoper was dan dat ik op internet vond. En oh ja mam, koop maar wat nieuwe ruimte voor foto's. Kan ik er weer wat opzetten. Ja en ik was dus ook naar een oorlogsmuseum geweest. Dat vond ik natuurlijk rete gaaf. Wat tanks gezien. En het gebruikelijke. Toppie. En we hebben gekart hier op een outdoor circuit. Ik ownde natuurlijk dik, haha. Nou me laatste minuten tikken weg. Hoop dat dit weer even voldoet! Cya mates

PS ik heb me ticket nu geboekt en vlieg woensdag naar sydney. Als alles goed uitpakt heb ik maandag een baantje voor op zn minst een week.

  • 16 Maart 2009 - 06:05

    Meester:

    DUDE!!! EERSTE REACTIE!!!
    MIJN HYVES DING VAN JOU WAARBENJEDING WERKT RETE GOED!

    sinds wanneer kan jij lange teksten schrijven dude:|echt, wie ben jij en wat het je met mijn homo gedaan!

    wel een ziek verhaal dude. maar vanuit syndey terug naar Purra JWZ!

    anyways, ik heb een stage periode, dus ik moet een hele week 6jarige bezig houden, starting today.. dus ik ga me fysiek en mentaal voorbereiden.

    ik zeg: doei

    ps. ik jankte niet aan de telefoon.. ik moest vet lang gapen en ik had ui in me gezicht en ik was helemaal naar de klote... atleast... thats all i remember...

  • 16 Maart 2009 - 07:59

    Amber:

    THOMAS!!!!!

    EINDELIJK weer een verhaal van jou!! en een mooi verhaal natuurlijk :D

    hoe was de autoreis naar perth toe?

    ik ben inmiddels alweer thuis...

    enn... ik ben ook nog eens twee telefoons kwijt geraakt, dus ik gebruik nu gewoon mijn nederlandse simkaart weer, maar heb geen oz nummers meer. dus stuur je nummer eventjes op de een of andere elektronische manier, dan doen we even bellen! :D mijn nummer is +31 (0)6 23565916

    okeeee, spreek je snel, kus!

  • 16 Maart 2009 - 09:47

    Nika:

    Aaaaaah wil niemand je hebben? :O Have fun in Sydney!

  • 16 Maart 2009 - 12:07

    Sjoerd:

    Zo te zien vermaak je je nog steeds wel. Goed om te horen Kerol. Hier ook alles rustig, Purmerend begint eindelijk weer een beetje warm (nouja warm) en zonnig te worden. Ik slenter me laatste dagen op school met helemaal niks doen. Alweer voorbereidingen treffen op de laatste toetsweek (en de examens uiteraard(A)) Het gaat me toch een partijtje snel, niet gezond. Laat zsm wat horen als je in sydney bent. En als je niks meer kan vinden ga je toch lekker naar huisje toe. Hier verandert toch nooit wat. Ik spreek je piemel!

  • 16 Maart 2009 - 14:38

    UR:

    Geld op? Mooi... naar huis met je ondertussen zwart geblakerde ass...

    Hier begint de lente echt te komen.. Het is er alleen 15 graden kouder dan daar :-P

  • 16 Maart 2009 - 15:08

    Thomas:

    Oh ja ted wat ik nog vergeten was. Ik was een meisje hier tegengekomen die me herkende van de hhw! En toen liet ik een foto zien en ze herkende jou ook. Hoe fuckin bizar is dat? En nee annika, het is niet dat ze me niet willen hebben. Maar de economie zuigt apen kloten hier dus het is vrij moeilijk om hier nu tijdelijk werk te zoeken. Ze zoeken vooral vaste aanstellingen, en geen backpackers. 15 graden kouder eurr? Is het in nederland dan 15 graden? Want hier is het 30+ he ouwe beer? Zeuw nou ik ga weer. Cya

  • 16 Maart 2009 - 16:00

    Mary:

    jezus ziet er goed uit. jammer van je geld, maar ja wat zou je nog meer willen doen dan :P de eerste weken heb je volop geleefd en nu is het chilluhhh
    nou succes met je baantje en geld en werk, I KNEUW dat teveel vrije tijd ook niet chill is!! maar dat werk komt je gauw genoeg de keel uit waarschijnlijk ;)
    succes met alles!! het is leuk om te lezen dus blijven posten!

  • 16 Maart 2009 - 16:05

    Els:

    zo, lief zoontje, de fotoruimte is gekocht hoor! btw, je hebt ook nog geld op je girospaarrekening staan hoor, kun je weer ff verder.
    mooie verhalen, je ken mooi lullen, jij.
    als je de verveling niet meer kan handelen, dan kom je maar thuis. ik heb nog een waslijst aan klusjes liggen, want erwin komt ook nooit meer langs.
    ciao.

  • 16 Maart 2009 - 16:08

    Ali V:

    Blijf weg! Het is hier vnl. grijs weer en koud.
    Very depressing :-(

    O ja, hebben nog heerlijk gesteengrilled met je moeder en Myrthe.
    Die twee redden het prima zonder je.

  • 16 Maart 2009 - 18:17

    Frank:

    @ Amber : gsm Thomas
    0061 450 733 868

  • 16 Maart 2009 - 18:18

    Frank:

    @ Amber : gsm Thomas
    0061 450 733 868

  • 16 Maart 2009 - 19:06

    Minke:

    THOMO!!

    Ja hoor, zit je met je niet zo heel erg dikke kont in Australieë en dan VERVEEL je je?? Gaat t wel goed:O

    Waarom ga je niet een project opstarten voor de aboriginals? "Hoe overleef ik zonder alcohol" of euhm.. "Hoe vind ik een baan terwijl ik gediscrimineerd word" of waarom start je niet een organisaatie tegen discriminatie? Of start een school op zodat ze wat betere kanzen krijgen daar:O

    Dan wordt je nog vet populair daar onder de abo's;) Heeeey goed idee of niet:O:O

    Nou ik spreke je snel weer, en zodra er foto's op staan eis k dat van je te horen. Je vlgende foto's ruimte koop ik wel:)

    Nog heel veel plezier en geniet maar!!

    (K)knufknuf Minke

  • 16 Maart 2009 - 20:46

    UR:

    Eh.. okee, meer dan 20 graden dan? :-P
    Boeie.. als je in de zon zit met je shirtje, is 't lovely..

    Tot volgende week... Of anders....!

  • 16 Maart 2009 - 21:04

    Lonka:

    heerlijk weer een bericht van jou ^^
    sorry dat ik zo zeurde, but hey, het heeft geholpen:P
    zou leuk zijn als je daar terug komt, tis hier (voor NL) lekker warm ^^
    ik loop al in een tshirtje buiten, maar je weet: ik heb het nooit koud en ben gek, en dus vraagt iedereen me: heb je het neit koud?????
    ik: neuhj -_-
    maagoe, misS kom k van de week wel weer met een leuke reactie
    ga nu iets doen...
    weet nog niet wat maar t is irritant typen met Diertje (me gekko) op het toetsenbord

    (K)liefs

  • 16 Maart 2009 - 21:45

    Lonka:

    heerlijk weer een bericht van jou ^^
    sorry dat ik zo zeurde, but hey, het heeft geholpen:P
    zou leuk zijn als je daar terug komt, tis hier (voor NL) lekker warm ^^
    ik loop al in een tshirtje buiten, maar je weet: ik heb het nooit koud en ben gek, en dus vraagt iedereen me: heb je het neit koud?????
    ik: neuhj -_-
    maagoe, misS kom k van de week wel weer met een leuke reactie
    ga nu iets doen...
    weet nog niet wat maar t is irritant typen met Diertje (me gekko) op het toetsenbord

    (K)liefs

  • 20 Maart 2009 - 15:45

    Frank:

    Wie wil dat Thomas(nog)langer weg blijft stort een bijdrage op ING 414 87 41.

    Wie wil dat hij(eerder) naar Purmerend komt, doet niks.Maar echte vrienden storten natuurlijk toch iets op zijn magere rekening. Alvast bedankt.

  • 22 Maart 2009 - 16:03

    Joeri:

    Mijn auto moet nog gewassen worden, dus als Thomas bereid is na thuiskomst mijn auto te wassen, ben ik best bereid om hem nu alvast financieel te steunen. :D

  • 22 Maart 2009 - 18:03

    Els:

    hand weer op de knip, het gaat financieel weer goed met thomas. het werken op de kermis, dus niet het circus, dat was een foutje, verdient genoeg om het weer een tijdje te redden. gratis kamperen erbij, dus het valt wel mee.
    hij vindt het wel leuk om sms-jes te ontvangen, want nu hij weer werkt, heeft ie geen tijd voor lange computersessies.
    je kamer schiet niet erg op, ik heb steeds geen zin.

  • 22 Maart 2009 - 19:25

    Frank:

    Ik sluit mij aan bij Joeri-een meeuw met diarree heeft mijn zwarte auto volgepoept-dus Thomas poetsen die handel.

  • 22 Maart 2009 - 20:03

    Joeri:

    Ja, graag of niet hoor! :P

  • 22 Maart 2009 - 20:04

    Joeri:

    Ja, graag of niet hoor! :P

  • 22 Maart 2009 - 20:04

    Joeri:

    Eén keer was genoeg geweest, sorry! Maar leuk, die kermis! Veel plezier!

  • 23 Maart 2009 - 08:10

    Er:

    Leuk om smsjes te krijgen? Tering.. Elke keer als ik hem bel word ik afgeblaft omdat ie z'n eten aan het regelen was... Dan belt hij weer als ie straal bezopen is.. En dan sms ik 'm weer:

    "..huh? Ga je maandag werken?"
    "Lees je me blog niet ofzo luie hond? En wanneer ik terug kom.. Van de zomer?"

    Dusss... ik email m wel :p

  • 23 Maart 2009 - 10:58

    Flightnr23:

    hi banaan nou als je je verveelt denk maar aan die dagen met Sandra in heerlijke duinrell dan heb je meteen weer plezier in je avontuur

  • 24 Maart 2009 - 17:33

    Sara:

    Hi Thomas,

    Een beetje verwend ben je wel he, een beetje vervelen op je wereldreis! Hoop dat je snel een baantje kan vinden, na je kermisbaan. misschien mag je met ze meereisen? heb je ook graties vervoer..

    XX Saar

  • 25 Maart 2009 - 21:12

    Lonka:

    hoi Kip

    komende 2 weken ga ik niet in je kamer klussen...
    kus tentamens!!! :@
    lief dat je me nog belde :D
    (ik was aan het zeiken dat het me te veel kostte, maar hoor net van me pa dat mij dat niets kost)
    blijf dus maar lekker bellen, en als ik wel een rekening krijg, gaat ie linea recta door naar die kale oude vader van mij...
    heb je nou wel al een kutkoala gezien? k dacht dat je er naar op zoek was 4 maanden geleden maar heb tot op heden er niets meer over gehoord.
    Heb best weinig te lullen...
    t is nu weer herfstweer -_-
    en maak je niet druk over je kamer, komt allemaal wel goed (zolang ik er weg blijf!)
    haha nee das een grapje ;)
    ...ik sloop niets...
    hou ons maar weer verder op de hoogte!
    ben je er nou wel of niet bij in juni met sonisphere?
    want je zegt steeds 'denk dat ik rond zomer ofzo terug ben'
    maaruhh... strax zit ik met een kaartje over omdat jij met je behaarde bil (vol insecten) nog in ausie zit!
    let me know!!!
    kus,
    Tieten

  • 30 Maart 2009 - 14:51

    Frank:

    Het gaat ineens hard-volgens mij komt TPG al over 5 weken thuis-iedereen is dus gewaarschuwd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2009

Verhaaltje over, reisje klaar

27 Mei 2009

Beetje verveling

14 Mei 2009

Avontuur in Cairns

28 April 2009

East Coast Tripjes

31 Maart 2009

Carnie 4 life
Thomas

Actief sinds 16 Aug. 2008
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 19410

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 31 December 2016

Travel the world and more

18 November 2008 - 18 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: