Duiken enzo - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Thomas Groenendaal - WaarBenJij.nu Duiken enzo - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Thomas Groenendaal - WaarBenJij.nu

Duiken enzo

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thomas

22 Februari 2009 | Australië, Margaret River

Zo dat is weer een tijdje geleden. Heb deze week dus mijn duikcursus gehaald. Rete vet!! Was vorige week woensdagmiddag dus naar de duikshop gegaan om wat te informeren over de cursus en uiteindelijk heb ik de hele curcus meteen dezelfde dag betaald. Ik heb me duitse meiden uitgezwaaid en die zijn ergens werk aan het zoeken. Heb een week gebivakkeerd in een hostel. Zaten wel chille mensen in het begin, zat de eerste nacht al met een nederlander op de kamer. Ook nog wat gerisked met wat gasten. Maar er moest ook gestudeerd worden! Moest het padi handboek lezen, 300 pagina's zo'n beetje. Dacht ik van het leren af te zijn, hehe. Ter aanvulling moest ik ook nog een dvd kijken met informatie. Erg saai allemaal. We hadden wel een top gozer van een instructeur en een leuke groep. In totaal waren ik, een nederlander, 2 belgen, een kuilengraver en een australische. Maandag was het dan uiteindelijk zover en gingen we voor het eerst duiken. Althans dat is de uitrusting klaarmaken, wetsuit aan en een beetje dobberen in de baai. We moesten dingen doen als masker af onder het water en dat soort ongein. Toen dat allemaal gebeurd was waren we klaar voor die dag en gingen we met de groep naar subway en dan op het strand hangen. Wat we trouwens steeds deden nadat we klaar waren. We waren dus een hecht groepje. 2e dag nog wat meer oefeningen en gingen we ook echt een stukje duiken rondom de jetty. Dag 3 gingen we de baai uit en aan de rand bij een eilandje duiken. Echt onwijs gaaf. We waren tot een metertje of 15 diep. Echt een dikke aanrader voor iedereen die nog nooit gedoken heeft, neem ook een cursus als je op vakantie bent in een land met mooie duikspots. De laatste dag dingen we het oorlogsschip HMAS perth duiken. We erdoor en erlangs. Grote vissen gezien. Ben trouwens ook nog bijna 2 keer op een giftige vis geland met me reet, haha. Aan het eind van de cursus zijn we met de hele groep gaan zuipen om het te vieren. Nice. Ben 2 nederlanders aan het reizen richting perth. Zitten nu in margaret river en gaan dinsdag nog een ander schip duiken. In perth ga ik nog gaab en aal meeten en daar nog even blijven hangen denk ik. Vanaf dan heb ik geen idee wat ik ga doen. Maar ik heb nog geld dus ik blijf zeker nog, helaas ;) Vanmiddag gaan we ook nog op een strand rogge kijken. Ik wil ook nog ergens wildwater raften, bungee jumpen en een helicopter vlucht maken. Dus als ik dat gedaan heb kom ik wel weer met een verslagje. En in perth knal ik nog wel wat foto's online dus mam ik laat je wel weten wanneer je meer foto ruimte moet kopen. Zo das weer een leuke verhaaltje. Toedeloe allemaal! T

• 22 Februari 2009 - 10:39

Mary:

congrats met je cursus duudehh ;)
    klinkt vet goed. kan je ook onderwater foto's maken?? met zo'n cameratje. naast een vissie je duim omhoog dan.
    ben je nog van plan om te werken of wil je alleen maar thrillseeking? tering wildwater raften!! bungee jumpen valt misschien nog tegen na je skydiving :P
    Veel plezier weer de komende tijd!
    Kom je nou terug in Mei of is het helmaal nog niet zeker?
    smakk

• 22 Februari 2009 - 11:10

Timo + URR:

Met je anoes op een giftige vis... only by you.. En Ylonka dan...

Ted was gisteren dronken, alweer. En we hadden de pannekoek uitgenodigd om bij ons te komen slapen. Wij zaten de hele toid in de Saatis en Ted was zogenaamd chickies hosselen in Aad de Weerwolf. Komt ie naar me toe: "Dude, ik heb in een half uur al 3 exen van me gezien." Zeg ik: "Dat doe je snel... binnen een half uur..." Hahaleuk.. Dus wij in de satis vertoeven, Ted tegen minderjarigen op rijden... Wij honger, Ted nog steeds in de Aad. Wij hem bellen &ndshit, neemt niet op. Dus wij naar de LaLa, wij klaar met eten: Komt Ted aangezwaffeld op z'n fiets. Leuk en diepzinnig gesprek gehad met Walter, Olaf en Timoh, zegt die sukkel met z'n dronken kanes: "Ja.. Ik ga naar huis... Massooollll..."

Of ie onderweg nog de gedachte heeft gehad van: "...ik sliep bij Els, KANKER!" weten we nog steeds niet..

Zo, nu moet jij weer een stukje schrijven! LATUR!

• 22 Februari 2009 - 11:28

Heey!

Jaaaaaaa vet cool, als je terug bent gaan we duiken in Nederland:D Ik ga volgende week beginnen met een nieuwe cursus, nice nice nice!! En eind juli gaan we plonzen in België dus dan moet je wel weer terug zijn;) MAAR!!! Tot die tijd, enjoy!! Je wordt gemist, maar denk maar zo, als je terug bent mis je de zon en alle leuke dingen daar weer;) Trouwens, je hebt toch 6 mm, kan jou die giftige vis nou schelen:D Mietje;) Nog schatten gevonden onder water? Of misschien boven water:D

Nou nog heeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier. Ik spreek je snel weer!

XX <3 Minke.

Ps.. Toedeloe.. COPYRIGHT!

Ps2.. F to the O to the T to the O..:D

• 22 Februari 2009 - 12:40

Els:

nou, dan ga ik voor de zomervakantie maar een andere bestemming zoeken, iets met duiken dus.
    je blijft vast niet lang meer weg, niet werken, wel veel geld uitgeven, bedje klaarzetten voor eind maart?
    xxxx.

• 22 Februari 2009 - 19:36

HOOOI
    je nederlandse taal gaat wel achteruit zeg XD en wat nou : je moet ook duiken? heb ik allang gedaan bij kanarische eilanden... kwam er een haai naast me zwemmen... 3 meter van mij vandaan gingie liggen slapen, vet cool!!! en en en een inktvis:D
    maar goed, fijn voor je dat je t nog naar je zin hebt!
    k heb me theorie van auto in 1x gehaald:D met 6 fouten(A)
    verder niets te melden...
    ben brakkerig van het weekend (H) zoals het hoort
    xxx
    liefs en kusjes en al die shit....
    (K)

• 23 Februari 2009 - 09:29

Thomas:

Niks mietje minke! Als het buiten steeds 30 graden of hoger is, is 20 graden in het water brrr. En dat was vooral met de oefenduik, wanneer we de grootste tijd stil zaten. Met het echte duiken had ik het niet echt koud. Dat me nederlands achteruit gaat kan wel ja, veel engels lullen is de boosdoener. Met die nlers waar ik nu mee zit praat ik soms ook half engels/nederlands. Morgen om 9 uur de HMAS swan duiken, lijpe shizzle. We hebben de roggen gezien hoor op het strand. Gaan zo weer naar de camping en de tenten opzetten. Heb nog 2 minuten internet. Ja ik heb nog genoeg geld voor een dikke maand zo'n beetje. DUS, sponsoring: postbank 414 87 41. Haha. Nou doei allemaal!

• 23 Februari 2009 - 09:29

Waar had ted nou uiteindelijk geslapen? Op straat? :P

• 23 Februari 2009 - 13:41

Sjoerd:

Yo gast,
    Klinkt als een must zo'n rondreisje door australië. Hier in nederland nog steeds bagger weer, geen zon, geen warmte niks. Maar dan zit jij weer daar met een dikke smile op je smoel. Have fun pik hoor spoedig weer wat van je (neem ik aan? :P)

• 23 Februari 2009 - 15:07

Frank:

Thomas zonder jou iets te vragen heeft de (oranje) ING bank de (blauwe)Postbank overgenomen. Dus al je spaarcentjes zijn nu oranje.Af en toe een krantje lezen kan geen kwaad.Nog gefeliciteerd met je Paddo diploma!

• 23 Februari 2009 - 17:17

Marja:

we gaan jou niet sponsoren neefie. wij hier allemaal werken en jij feesten. nou, je redt het wel. ga maar wat brandjes blussen ofzo. zoentje van tante mar

• 23 Februari 2009 - 18:34

EUR:

Je tante heeft gelijk... Ga maar water weg pompen en het op de bosbranden tyfen... Verdien je nog een beetje ook... :-P

• 24 Februari 2009 - 10:57

Minke:

JA.. of je wordt duikinstructeur, of surfinstructrice of je gaat bomen omhakken en onkruid wieden? Of j verkoopt jezelf aan de pornoindustrie en wordt op die manier wereld beroemd. OF.. Je gaat op een station liggen met een petje naast je en gaat liedjes zingen?

Als al het bovenstaande je niets lijkt. Dan heb je een probleem:D

XX(K)

• 24 Februari 2009 - 19:49

Er:

Offf... Kom terug en ga hier werken?

• 24 Februari 2009 - 21:27

Jaloers?

• 24 Februari 2009 - 22:27

Leo:

Ja hoor rag je geld er maar lekker door heen! genieten van die handel! dan ga ik ondertussen een GeForce 9800 GTX kaufen, spàter viese skater!

I smell nazi´s..., u want em dead?

• 25 Februari 2009 - 05:07

en al werk gevonden?
    twas gezellig, kuzzies G.

• 25 Februari 2009 - 05:10

Sangaby:

En de koelkast is weer een stuk lichter :-)

• 25 Februari 2009 - 16:13

Voicemail Van Urr:

"WOENSDAGAVOND..... CARNAVAAAALLLLLL.... KANKERLEKKERWIJFAUWEEEE.... DIE GAAN WE LEKKERBATSEEEEEEEEEHHH.... <20 Seconden lawaai> LATURRRR!

..gaaast? Wattafaaaak?

• 25 Februari 2009 - 16:59

Frank:

UR heeft teveel gesnoept van de Balletjes van de Koningin.

• 26 Februari 2009 - 21:10

@ Frank:

De zoutgezweten kloten van hare majesteit... Ja...

• 28 Februari 2009 - 08:57

T.G.H. Van De Peppel:

dude.. duike is die shit!
    als je daar nou ook nog ff leert skaten heb ik nog wat aan je als je terug bent.

En UITEINDELIJK was ik die avond thuis gekomen.. hoe weet ik echt niet meer.. en de gedachte dat ik bij Els sliep never really crossed my mind I guess..
    ik herinner me vrij weinigxD

maja... hoeveel centjes heb je nog over?
    ik heb de weddeschap al verloren.. ik dacht dat je half feb. al huilend op schiphol zou staan.

dus ik zie je wel in maart:)
    ik zeg:
    Pies out homie

• 28 Februari 2009 - 15:24

Thomas:

Updatetje. Zit nu dus in perth. Lekker warm hiero! Zijn gister wezen karten en hebben nog een de film valkery gezien. Morgen een bbq bij een nederlands meisje. Hostel is oke. Had wel gisteravond iemand de hele douche ondergekotst. GATVERDAMME. Jaja foto's komen nog wel. Ga maandag een poging wagen om werk te zoeken, haha. Heb nog zo'n 1000 euro over. En als me duitse meiden de auto verkopen krijg ik daar ook nog een paar honderd euro van. Ik zit dus nog niet helemaal op zwart zaad. Zo maar naar bed. Tis laat en ben moe. Mazzols allemaal

• 28 Februari 2009 - 20:57

Frank:

10 maart is er weer trekking van de Staatsloterij-dus wie weet...

• 01 Maart 2009 - 20:57

Joeri:

Hé, leuk verslag! Veel plezier nog, en sterkte met het zoeken naar werk!

• 02 Maart 2009 - 11:04

toedeloe mate,
    wij vliegen vanavond weer naar het koude kikkerlandje. Helaas de pindakaas. Azie is echt veel goedkoper! Ideetje?

• 02 Maart 2009 - 18:39

Jezus mensen:P
    het lijkt hier wel een roddel hyve haha
    ga die branden blussen man... of heb je al een vlam gevonden die niet geblust kan worden? k hoor je alleen maar praten over bbq's en leuke meiden enzo!
    neem er een paar mee naar purmerend voor ted! goed idee toch? (A)
    hoe waren de oorlogs musea?
    en idd.. ik heb n vriend :)
    doei piemohl

• 04 Maart 2009 - 08:30

Els:

ik heb helemaal niet het idee dat je werk aan het zoeken bent?!?! als ik je spreek wil je moeilijke woorden weten of vertellen dat je weer teveel bier hebt gedronken en dat soort ongein. dus, bedje spreiden voor april?

• 04 Maart 2009 - 10:45

Minke:

Brrrr het is koud hier!!! Heb je nog zon?

XX Luv

• 05 Maart 2009 - 08:22

Sangaby:

Ja Thomas, het is hier berekoud, blijf nog maar ff lekker in Perth en/of omstreken. Bali ofzo

• 07 Maart 2009 - 17:25

UR:

DUUUDDEE! We hadden vandaag gewoon lekker weer! ...voor een uurtje of 4. Dus, de kust is veilig, het word weer warm: Kom terug met je gebruinde ass...

• 09 Maart 2009 - 21:16

Lonka:

t is nu 9 maart... vind je het niet tijd voor een nieuw bericht?
    of zit je zonder internet in de bushbush met wat insecten aan je kont?

• 10 Maart 2009 - 14:05

Myrthe:

Je padi-pasje is binnen!

• 11 Maart 2009 - 20:27

Err:

Gast, het was hier vandaag 10.6 graden en iedereen liep: "Ohhh.. lekker weer.. ik ga buiten zitten..."

• 12 Maart 2009 - 21:06

kleutvieul
    schrijf eens wat
    (gister was indd mooi weer... 10 graden! maar vandaag was het uiteraard weer regen)

• 13 Maart 2009 - 13:08

Roshella:

meneer groenendaal, ik eis een nieuw verhaal!

• 14 Maart 2009 - 07:07

Dhr Groenendaal Sr.:

Meneer Groenendaal jr. heeft het veel te druk met een baan zoeken,ticket veranderen en de Australische dames...