Lange rit - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Thomas Groenendaal - WaarBenJij.nu Lange rit - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Thomas Groenendaal - WaarBenJij.nu

Lange rit

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thomas

01 Februari 2009 | Australië, Adelaide

Allereerst, sory urrr! Was beetje bot ja dat ik opnam met "wat mot je" maar het is bijna me standaard openingszin als je belt. Haha, nou ja toch lijp dat je ff belde. Zeuw ik zit nu dus in adelaide in de bieb, gratisch internet en lekker koel binnen. Want het is hier al dagen lang boven de 40 graden en dat is echt niet leuk! Het enige wat je kan doen is op het strand liggen, of in het zwembad duiken. Of natuurlijk in de airco gekoelde ruimte zitten op de camping met dikke hd tv. Vandaag is het plan om boodschappen de toen voor onze trip naar perth. Vanaf hier is het nog "maar" 2800 km. Aangezien we niet echt een goede airco in onze lijkenwagen hebben zitten we met de raampjes open en stroomt er een lekkere warme wind binnen. Erg veel zweten dus en veel drinken! Het schijnt echt een dodelijk saaie trip te zijn want we gaan dwars door... niks eigelijk. Aan de linkerkant een afgrond naar de oceaan en aan je rechterkant... leegte. Het plan is om het in 4 a 5 dagen te doen, hangt helemaal vanaf hoe lang we het vol houden natuurlijk. Eenmaal in perth proberen we allemaal een baantje te zoeken om wat extra geld bij elkaar te sprokkelen. De afgelopen 2 weken waren erg mooi trouwens. We deden de great ocean road en die is echt erg mooi. Zoals de naam al zegt cruise je langs de zee, door kleine dorpjes, met erg bochtige wegen. Google er maar even op ofzo dan snap je wat ik bedoel. Daarna waren we naar het noorden geklommen door de grampians. Een van de vele gebergtes hier. Daar hebben we gerockclimbed wat erg vet was. Weer eens wat anders dan surfen ofzo. Godver ark me tijd loopt af hier. Misschien dat ik later op de dag nog op internet kan, zo niet. Dan word het pas weer in perth denk ik. Cya! Thomas

  • 01 Februari 2009 - 07:59

    Judith En Cees:

    Ha Tom,

    Lekker he die leegte, hoef je nergens over na te denken en je ook geen mening te vormen. Gewoon lekker relaxed. Jammer dat ik nu pas je mail lees als je nog in Adelaide zit kun je langsgaan voor een pilsje bij Cees'zus of nichtjes en neef. Laat maar weten wanneer je naar perth vertrekt per sms dan krijg je een telefoonnummer als het nog er tussen in gepropt kan worden. Dikke zoenen Juut en Cees.

  • 01 Februari 2009 - 19:02

    Lonka:

    niet zo spectaculair bericht, maar alsnog leuk dat je iets van je laat horen :D
    t was fijn je nog gesproken te hebben ^^
    hoop dat ik een beetje nuchter overkwam XD
    lordi vandaag (zondag avond) in p3, ga er niet heen, iets te duur
    liefs, en succes met baantje zoeken en die achterlijk lange saaie reis
    (gaar dat t zo ontzettend warm is daar, maar hier is het -6 cm) ;)

  • 02 Februari 2009 - 08:20

    Mary:

    Ik ben wel naar lordi geweest! Vond het niet zo reteduur zoals Ylonka hierboven ;)
    Was lachen man. vette show, vooral. Om de muziek kan je het laten.
    maar jongen!
    Vuurwerk en vuurshow en alles .....in de p3!
    Heh, leip.
    Nou veel succes met de reis en met alles. Baantje en zo. Ik zal je nog eens smsen. M'n nieuwe abbo begint bijna dan kan ik me een smsje naar het buitenland weer veroorloven :D
    Veel liefs. We denken nog veel aan je!
    xxx

  • 02 Februari 2009 - 09:50

    Els:

    tjee, ik vind het wel spectaculair. rockclimbing en zo'n eindeloos stuk rijden in het niets in een bak, waarin je bijna niets aan je spiegels hebt. en dan ook nog tijdens een hittegolf die zelfs het nieuws in nederland haalt.
    hier verder weinig spectaculairs of het moeten de toppers zijn met hun nummer voor het songfestival, jassis, dat haalt dus ook het nieuws hier in nederland.
    alles bij het oude, je mist dus niets..... alleen je vrienden en thuis. maar dat is insgelijks.
    ciao, els.

  • 02 Februari 2009 - 15:25

    Ferry:

    Yo man nah wel leipe shit allemaal man in australie surfen beetje skeuren met die auto. Veel plezier. En owjah Lordi was inderdaat laggen alleen wel een stel flikkers werkte bij de techniek en moesten alles zelf doen normaal ruim je eigen rommel op maar niet dus:S. Maakte de avond wel een stuk minder. Mah spreek je weer in Perth;)

  • 03 Februari 2009 - 17:32

    Urwinus Kösterus:

    Adelaid -> Intercity naar Spanbroek -> Bus naar Station Hoorn? :-D

  • 04 Februari 2009 - 17:22

    Frank:

    @ UR: de intercity en de bus zijn stuk!

  • 05 Februari 2009 - 19:41

    Minke:

    Volgens mij.. vermaak jij je wel. En zeg maar tegen je duitse chicks: Kohlenstoffdioxiedaustohses! *het gaat om de uitspraak zeg maar*.

    Heel veel plezier, en doe voorzichtig met t autorijden! We spreken elkaar snel!:D

    Luv Minke.

  • 05 Februari 2009 - 20:54

    Lonka:

    wacht met smart op het volgende berichtje, hier heeft het gesneeuwd XD
    ben je al aangekomen op plaats van bestemming?
    liefs

  • 06 Februari 2009 - 04:54

    Thomas:

    Zitten nog niet in perth. Zijn allemaal een beetje gaar van al het rijden dus we hangen nu een beetje in een stadje genaamd esperance. De hittegolf is pretty much over. Vandaag is het zelfs grijs weer tikkie regen en 20 graden. Dat vinden wij dus koud. Dinsdag hadden we ruim 12 uur gereden en telkens als we ergens stopte kwamen we dezelfde mensen tegen, en we haalden elkaar een paar keer in tijdens de rit. Dus we raakten een beetje aan de praat en uiteindelijk had ik met hun een motelkamer gedeelt. Dat vind ik dus het toffe aan dit reizen. Je weet nooit waar je uitkomt of wat voor mensen je ontmoet. Heerlijk. De meiden wilden niet in het motel slapen, te duur. Maar ik had zoiets van dikke vinger. Van 12 uur in een auto zitten word je gewoon gaar en ik was toe aan een bed en airco. Want jongens en meisjes, onze auto heeft dan wel airco maar aangezien onze auto bijna mijn leeftijd heeft en buiten 45 graden is werkt die airco niet al te optimaal. Dus raampjes open en zweten maar. De meiden sliepen die nacht dus in de auto en sliepen al vrij vroeg en ik ging met me nieuwe matties bier drinken en hamburgers eten. En voordat alles eerst nog een duik in het zwembad genomen, god was wat dat lekker zeg. Gister is ons bier gejat op de camping trouwens! Stelletje hufters. En me koptelefoon is stuk gegaan. Arme ik. De tijd vliegt moet ik zeggen, we zitten al weer in februari. Oh en mary, ik heb de finale van robinson gezien, hehe. Heftig einde vond ik wel! Ik begin een beetje uitgelult te raken. Vandaag brengen we de auto naar een monteur die we ontmoet hebben op de camping want de auto heeft start problemen. Boeiend he? Haha. Cool dat jullie nog steeds berichtjes blijven schrijven! Die-hards ;) Nou de mazzol!

  • 06 Februari 2009 - 07:21

    Joeri:

    He mafkees, klinkt gezellig daar. Maar wie laat zijn bier nou jatten. Zal wel lekker zijn geweest, bier bij 45 graden. Heb je een koelkast in de auto?

    Succes met het vinden van een dikke wollen trui bij die rotkou daar!

    Groeten!

  • 07 Februari 2009 - 05:08

    Sangaby:

    Hi toompje,
    Wij gaan met de zilveren arend van Newcastle naar Melbourne tomorrow, is daar nu 48 graden, unbelievable. Morgen een stuk koeler daar. (brrrr). Nog veel plezier in Esperance (is toch niks te beleven daar?)

  • 07 Februari 2009 - 05:10

    Sangaby:

    jammer van je bier. bewaken voortaan!

  • 08 Februari 2009 - 12:46

    EUR:

    Hoe kun je je bier laten stelen? Jeeezus! DROL!

  • 08 Februari 2009 - 15:48

    Judith En Cees:

    Ha Tom,

    Die surf foto's zien er best profi uit. Volgens mij hebben jullie veel lol gehad. Het laatste bericht kreeg ik per email maar ik zie m niet terug op de site.

    Have fun en keep us posted. Groet,

    Juut en Cees

  • 09 Februari 2009 - 07:18

    Frank:

    Ze kunnen beter je bier jatten dan je bos in de fik steken, maar dat is niet bij jullie toch?

  • 09 Februari 2009 - 21:39

    Lonka:

    Ja, hoe zit het met de bosbranden? ben je er in de buurt?
    je bent al bijna op de helft man :S vreemde shit
    ted en erwin stellen de till boven de satis...
    malloten:P
    liefs

  • 10 Februari 2009 - 03:14

    Sangaby:

    ter info:
    de bosbranden zijn ten noordoosten van Melbourne. thomas zit al bijna in Perth, 2800 km. verderop, als het goed is.

  • 10 Februari 2009 - 11:30

    Lonka:

    thanks ^^
    heb een topografisch inzicht van nulkommanul XD

  • 10 Februari 2009 - 17:10

    Frank:

    Er staan 7 kroegen te koop op de Koemarkt als gevolg van de kredietcrisis en/of het rookverbod. Ideetje om samen met Urwin een eigen kroeg met eigen muziek te runnen?!

  • 10 Februari 2009 - 17:20

    ER:

    Frenk.. Thomo heeft net al z'n kapitaal gespendeerd.. Helaas, helaas.. Het had zo mooi kunnen zijn... En trouwens, wat moet je met 2 rockcafé's op een koemarkt?

  • 10 Februari 2009 - 17:20

    Els:

    mwah, erwin en thomas vind ik niet zo'n goede combi voor een zaak, stelletje financiele leeghoofden.

  • 11 Februari 2009 - 02:38

    Thomas Groenendaal:

    Haha, het lijkt wel een roddelforum hier. En wat zeg je nou mam, ik een financieel leeghoofd? Ik ben een genie op dat gebied, vooral in het uitgeven! En over dat bier, we hadden een aantal pilsjes in de camping koelkast gezet. We verdenken de aboriginals van het stelen van ons bier. Van onze buren hadden ze de wijn ook gejat, stelletje hufters. En om iedereen een beetje gerust te stellen. Ik heb geen last ondervonden van bosbranden oid. Zoals alex en gaby al hebben verteld zit ik ver genoeg van alle ellende. Had vanochtend op het nieuws gezien dat er 180 doden zijn gevallen en het rode kruis heeft al 30 miljoen dollar bij elkaar geschraapt voor hulp. Erg heftig allemaal maar wij ondervinden geen problemen. We zitten nu in albany trouwens. Gaan zo de stad in en ik ga dan informeren bij de locale duikshop voor mijn padi license. Voor de onwetende onder ons. Dat is je duikbrevet. Het is hier nu 30 graden, poe poe. Wel even beter dan de 40 a 45 graden van afgelopen week. Ehh dikke lul 3 bier. Oh ja, afgelopen zaterdag gingen we op de camping aan de whiskey en cola. We deden kaartje blazen en ik verloor steeds. Jezus ik was kratje lam. Daarna gingen we naar de stad lopen om een band te checken. De stad hebben we nooit gehaalt. Uiteindelijk waren we ergens bij een huisfeest beland. Aardige gasten allemaal. Geouwehoerd over van alles en nog wat, geen idee wat maar wat zal het. Gisteravond strandwandeling gemaakt. Koelt hier behoorlijk snel af aan de kust trouwens, ik moest gewoon een sweater aan 's avonds! Geen idee wanneer we precies in perth aankomen maar dan stop ik met de auto. Kan het goed vinden met de dames maar begin er een beetje klaar mee te zijn. Hoop dat ik wat werk kan doen in perth, zo niet. Ik zie wel. Gister gecampeerd in een national park genaamd stirling range. Ik was de hamer kwijt om me tent op te zetten dus ik aan de eerste de beste buren vragen, "Hello, i need a hamer yes" Zijn het nederlanders. Pfff. En voordat we daar aangekomen waren reden we echt in de middle of nowhere, wat komen we tegen. Een oerhollandse MOLEN. Ja jongens, een oerhollandse molen in het midden van niks in australie. Hoe droog is dat. En de avond daarvoor kwamen we in een of ander gat aan genaamd ravensthorpe. Daar was dus echt NIKS. Alleen de bottle shop was nog open, dus ik ren naar binnen voor een six pack tooheys. Is de knakker die daar werkt een nederlander. Denk je in de bush te zijn ver weg van huis, kom je om de haverklap kaaskoppen tegen. Beetje een nerd die gast, werkt daar voor 3 maanden. Hij kreeg 10 eurie per uur betaalt, maar er was echt niks te beleven daar. Misschien een populatie van.... 200? Zeuw das wel weer genoeg leesvoer. De smazzols! Kusjes uit ozzie land

  • 11 Februari 2009 - 07:17

    Ali V:

    He Thomas, we zijn nu op Phillip Island. Hier lopen wel 500 bibi's rond! Cya in Perth

  • 11 Februari 2009 - 07:20

    Ali V:

    Waar blijven de foto's?

  • 11 Februari 2009 - 10:39

    Myrthe:

    Ha leuk om weer es wat van me broer te horen :D haha moet je daar alsnog leren voor je duikbrevet is beswel veel werk toch? :O
    maarja als je hem eenmaal in de pocket hebt, dan voor altijd

    enne alex, hij kan niet meer dan 100 foto's plaatsen ofzo anders moet iemand ruimte bijkopen dan kan het wel. verder staat jullie huis er nog prima bij hoor en de post gaat ook goed :)

    greetz

  • 11 Februari 2009 - 13:43

    Els:

    fotoruimte wil ik wel kopen voor thomas, maar hij geeft steeds aan dat t (nog) niet nodig is, dus ik wacht op zijn seintje.
    die thomas, hard leren voor z'n padi en maandag beginnen met de 1e les.
    jij haalt ook wel álles uit je vrije jaar moet ik zeggen.
    succes en ik hoop dat er van het duiken ook mooie foto's komen.

  • 11 Februari 2009 - 17:20

    Frank:

    Succes met je duikopleiding.Wel met een schat terugkomen dan hé. En vergeet je onderwatercamera niet.

  • 12 Februari 2009 - 22:37

    EUR:

    ELS?! Financiële leeghoofden?! Ik weet best wel hoe je geld moet uitgeven!

  • 13 Februari 2009 - 07:07

    Frank:

    @ EUR: Dat is nou juist het probleem!

  • 14 Februari 2009 - 15:25

    Minke:

    Haay allen,

    Thomas belde paar dagen terug dattie ze duikbrevet aan het halen is en dat hij maandag gaat plonzen. Joepie ik heb straks een nieuwe buddy:D Verder geloof ik niets van de molen zolang ik geen foto heb gezien!

    Doeidoei! XX Minke

  • 15 Februari 2009 - 17:08

    Liane:

    Heyhey,

    Leuk weer van je te horen.. Goed dat je het naar je zin hebt! Hier regend het weer eens:S Ik werk nu in de souvenirs winkel in Artis.. je weet wel met al die knuffels bij de ingang.. Heb het er erg naar mijn zin :D:D John vond het alleen niet zo leuk hoorde ik van Jordi maarja.. Het was gewoon tijd voor iets anders..

    Wat merk jij van die bosbranden? Echt zonde van al die mooooie gebieden.. Hoop dat je er geen last van hebt.. Hoor snel weer van je!!

    -xxx- Liane

  • 15 Februari 2009 - 17:13

    Liane:

    Ow ik heb er overheen gelezen.. lees net dat je er geen last van hebt!! dat is mooi..:D:D

  • 16 Februari 2009 - 11:09

    Lonka:

    dude ^^
    je bent nu (op een paar dagen na) op de helft van je tijd in aussie!!! hou je het nog vol?
    jij en lam? kan ik me niet vooooorstellen, heb je me nog gemist met bekers water en shit? :P
    k sms je van de week wel weer ofzo :D
    Pinkpop line up is bagger tot nu toe (dacht meld t ff :P)
    liefs

  • 16 Februari 2009 - 16:10

    Frank:

    Maar Metallica en Slipnot komen naar Arnhem of Nijmegen-wel peperdure kaartjes €80-90,-- !!!

  • 16 Februari 2009 - 16:10

    Frank:

    Maar Metallica en Slipnot komen naar Arnhem of Nijmegen-wel peperdure kaartjes €80-90,-- !!!

  • 16 Februari 2009 - 16:11

    Frank:

    Slipknot dus

  • 19 Februari 2009 - 04:43

    Frank:

    correctie/aanvulling:
    Sonisfere festival Goffertpark Nijmegen met Metallica, Slipknot, Land of Lamb, Mastodon. Kaartje:€ 83.50
    Groetjes.

  • 19 Februari 2009 - 04:43

    Frank:

    Zaterdag 20 juni dus

  • 19 Februari 2009 - 09:02

    Lonka:

    Frank had niets te doen hoor:P
    maar ik wil er wel heen:D
    thomas ga je mee?
    heb je me smsje nog gehad?
    t is tijd voor nieuwe berichten oetlul!
    kus:D

  • 19 Februari 2009 - 10:02

    Timo:

    Zo laat ik maar ook eens een berichtje achter laten hahaha :P
    Om terug te gaan naar 2 weken geleden, vond het supervet om je weer ff gesproken te hebben... bezopen haha :P

    Is het een beetje afzien dat reizen? ;)

    K hoop dat we snel weer een berichtje van je kunnen verwachten, al die verhalen klinken echt geweldig!
    Maar 3 weken vrij nemen als jij terug komt dan heb je denk ik net alles verteld haha.

    Miss you Biatch!!!

    Slaaaaaaaang?

  • 13 April 2009 - 06:32

    Charlotte:

    hey Thomas!

    Leuk die stories altijd van je!
    Maar ik verwacht wel snel wat nieuws van je hoor! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2009

Verhaaltje over, reisje klaar

27 Mei 2009

Beetje verveling

14 Mei 2009

Avontuur in Cairns

28 April 2009

East Coast Tripjes

31 Maart 2009

Carnie 4 life
Thomas

Actief sinds 16 Aug. 2008
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 19597

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 31 December 2016

Travel the world and more

18 November 2008 - 18 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: